کد خبر: ۵۶۳۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

جاده های مازندران برفی است

هر چهار جاده اصلی این استان شامل کندوان ، هراز ، سوادکوه و بخشی از جاده کیاسر برفی است .
آفتاب‌‌نیوز :
بارش برف و تگرگ جاده های کندوان، هراز ، سوادکوه و کیاسر در مازندران را لغزنده کرد و تردد در برخی از این مسیرها با زنجیر چرخ برقرار است.

 بارش برف و باران در مازندران که از 2 روز پیش شروع شد، بر اساس اعلام هواشناسی تا پایان امروز شنبه ادامه خواهد داشت .

مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که هر چهار جاده اصلی این استان شامل کندوان ، هراز ، سوادکوه و بخشی از جاده کیاسر برفی است .

عباسعلی نجفی با اشاره به اینکه بارش برف همچنان در این جاده ها ادامه دارد ، افزود : خوشبختانه مشکلی در تردد خودروها در این مسیرها وجود ندارد و ترافیک در این مسیرها روان و عادی است .

وی ادامه داد: با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی مازندران از رانندگان می خواهیم که تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و لباس گرم را به همراه داشته باشند تا در جاده ها دچار مشکل نشوند .

مدیر راهداری مازندران گفت: با توجه به بروز زمستان زود رس در استان، از آبان ماه اکیپ های راهداری در جاده های مستقر و مشغول ارائه خدمات هستند.

وی این اکیپ ها را شامل 300 راهدار به همراه 250 دستگاه خودروی راهداری ، نمک پاش و برف روب اعلام کرد و ادامه داد : این افراد در قالب 33 اکیپ در 22 راهدارخانه مازندران فعالیت می کنند .

کارشناس مسوول پیش بینی و پیش یابی هواشناسی مازندران نیز گفت که شدت بارش برف و باران در این استان که از روزهای قبل آغاز شد از عصر امروز کاسته می شود.

ابراهیم تاکامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش یابی نقشه های هواشناسی از امروز با کاهش ناپایداری های ابری تا پایان این هفته با قطع بارندگی شرایط جوی صاف تا نیمه ابری خواهد بود .

براساس اعلام هواشناسی مازندران در محورهای کوهستانی استان تا 15 سانتی متر برف باریده است.

همچنین براساس این گزارش بلده در منطقه غرب مازندران صبح امروز با دمای 6 درجه زیرصفر سردترین نقطه استان بود و همچنین بیشترین بارندگی در منطقه سوخته سر واقع در شهرستان سوادکوه طی این روزها رخ داده است که میزان آن 37 میلی متر بود .

در حال حاضر نیز دمای هوای شهر ساری 9 درجه بالای صفر است که پیش بینی می شود بیشینه دمای این شهر امروز به 11 درجه برسد .

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین