کد خبر: ۵۶۴۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴

شرط‌بندی در لیگ برتر فوتبال ایران وجود دارد

یک مربی فوتبال مدعی شد: «بحث شرط‌ بندی یا مفاسد در لیگ برتر هم وجود دارد و این موضوع باعث شده تا فساد به رده‌های پایین‌تر شیوع پیدا کند.»
آفتاب‌‌نیوز :
«فساد در فوتبال پایه و لیگ‌های پایین‌تر موضوعی است که بارها در خصوص آن مواردی گفته و نوشته شده است. عدم نظارت کافی در سطوح پایین‌تر باعث شده تا تیم‌ها در رده‌های مختلف از این فسادها مصون نمانند. شرط‌‌بندی در رده‌های پایین موضوعی است که کسی آن را انکار نمی‌کند و البته اتفاقات تلخ و بدتری در این سطوح فوتبال ایران می‌افتد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه ایران نوشت: عباس چمنیان، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در خصوص شرط‌بندی در فوتبال به خبرنگار «ایران» گفت: «از شنیدن بحث شرط‌بندی در فوتبال تعجب نکردم؛ چرا که این موضوع در فوتبال ما وجود دارد و برخی از افراد به این قضیه می‌پردازند. البته این افراد تنها نیستند و برخی‌ها که در فوتبال فعالیت می‌کنند، مثل بازیکن یا مربی با اینها همکاری دارند و شریک هستند. وقتی یک پدیده در سطوح بالاتر وجود دارد، ناخودآگاه به رده‌های پایین‌تر شیوع پیدا می‌کند. بحث شرط‌ بندی یا مفاسد در لیگ برتر هم وجود دارد و این موضوع باعث شده تا فساد به رده‌های پایین‌تر شیوع پیدا کند. البته در لیگ‌های پایین‌تر این دست موارد شدت بیشتری دارد و این برای دیروز یا هفته گذشته نیست بلکه سال‌هاست که از این دست اتفاقات می‌افتد اما تاکنون فکری برای این موضوع نشده است.»

او با اشاره به این که چون در لیگ برتر نظارت بسیاری وجود دارد باعث می‌شود فساد در این سطح کمتر باشد، بیان داشت: «نه تنها شرط‌ بندی بلکه مفاسد دیگری هم در رده‌های پایین‌تر وجود دارد و این موضوع هم تنها مختص فوتبال نیست و در ورزش‌های دیگر هم شاهد شرط‌بندی یا موارد دیگری از فساد هستیم. از سویی فعالیت و حضور آدم‌های شناخته شده در لیگ برتر فوتبال باعث کاهش فساد در این سطح شده اما در دسته پایین‌تر افراد شناخته شده نیستند و بازیکنان، مربیان و حتی برخی از مسئولان تیم‌ها به دلیل دریافت مبالغ نه چندان بالا وارد چنین مسائلی می‌شوند البته تعداد اینها زیاد نیست، گر چه حضور این افراد باعث می‌شود تا این پدیده به سایرین منتقل شود. این انتقال بیشتر در رده‌های پایین‌تر و بازیکنان کم سن و سال به وجود می‌آید.»

او با اشاره به این که فوتبال برنامه‌ای همچون «۹۰» دارد، گفت: «در صورتی که ورزش‌های دیگر هم چنین برنامه‌ای داشتند، فساد در آن رشته‌ها هم مشخص می‌شد و انعکاس پیدا می‌کرد. فساد شکل‌های مختلفی دارد و در صورتی که پرونده‌های فساد را جمع‌بندی کنیم، می‌توانیم به آیتم‌های زیادی از فساد برسیم.»

سرمربی تیم ملی نوجوانان افزود: «افرادی که در ارکان فوتبال قرار دارند، آدم‌های سالمی هستند در این بین افرادی از روی رابطه، خودشان را به بدنه فوتبال می‌چسبانند و باعث می‌شوند تا مشکلاتی از این دست به وجود بیاید. برای جمع کردن بساط فساد باید مراجع ذیربط مثل وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال نظارت بیشتری داشته باشند و علاوه بر این ارگان‌های دیگری همچون کمیسیون اصل ۹۰ هم باید برخورد جدی‌تری با این موضوع داشته باشند. پرونده فساد در فوتبال توسط وزرات ورزش و فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته پیگیری شد و با بررسی این موضوع پای خیلی از اهالی فوتبال به میان آمد و این موضوع حتی به مجلس هم کشیده شد اما برخوردی با اسامی‌ای که در این پرونده وجود داشت، نشد و هم اکنون هم موضوع به کل فراموش شده است.»

ادامه فضای نامناسب کنونی در فوتبال پایه به هیچ وجه به سودمان نیست و در این بین تنها کسانی که متضرر می‌شوند هوادارانی هستند که به این رشته علاقه دارند و ادامه این روند باعث می‌شود آنها از این رشته دلزده شوند. چمنیان بیان داشت: «متأسفانه در فوتبال ما بدترین و بی کیفیت‌ترین زمین‌ها را به تیم‌های پایه اختصاص می‌دهند و در ساعت نه چندان مناسب مسابقات آنها را برگزار می‌کنند و توجه چندانی به فوتبال پایه ندارند. این بی‌توجهی در فوتبال پایه موجب می‌شود تا فوتبال با فساد همراه شود. بی‌توجهی مسئولان نشان دهنده عدم نظارت آنهاست و زمانی که افراد متخلف این عدم نظارت را می‌بینند دست به چنین اقداماتی می‌زنند. فساد در آکادمی‌ها و تیم‌ها تا حد زیادی وجود دارد.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین