کد خبر: ۵۶۴۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
این خبر تکمیل می‌شود...

وقوع سونامی مرگبار در اندونزی با هزاران کشته و زخمی+فیلم و عکس

مدیر سازمان مدیریت حوادث طبیعی اندونزی تصاویری را در توییتر منتشر کرده که خودروهای واژگون شده و خیابان های سیل زده را نشان می دهد. به تعدادی از ساختمان ها آسیب رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دولت اندونزی اعلام کرده که وقوع سونامی در نزدیکی تنگه سوندا، حداقل ۴۳ کشته در سواحل این کشور برجای گذاشته است. مقامات می‌گویند ۱۶۵ نفر زخمی و دو نفر هم ناپدید شده‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ گزارش‌های اولیه حکایت از آن دارد که فوران آتشفشان کراکاتوا احتمالا به وقوع زمین لغزه در بستر دریا و هجوم ناگهانی امواج سهمگین به مناطق مسکونی در تاریکی شب منجر شده است.

وقوع یک سونامی مرگبار در اندونزی؛ حداقل ۴۳ کشته

به نوشته بی بی سی، مناطق پاندگلانگ، لامپانگ جنوبی و سرانگ در کانون این حادثه هستند.

مدیر سازمان مدیریت حوادث طبیعی اندونزی تصاویری را در توییتر منتشر کرده که خودروهای واژگون شده و خیابان‌های سیل‌زده را نشان می‌دهد. به تعدادی از ساختمان ها آسیب رسیده است.مقامات پیش بینی می کنند که تعداد کشته ها و ها زخمی ها افزایش پیدا بکند.

تنگه سوندا در بین دو جزیره جاوه در شرق و سوماترا در غرب اندونزی واقع است و دریای جاوه در اقیانوس آرام را به اقیانوس هند متصل می کند.

در اواخر سپتامبر گذشته، حدود دو هزار نفر در یک سونامی ناشی از زلزله‌‌ای به بزرگی ۷.۵ در یک شهر ساحلی اندونزی کشته شدند. ارتفاع امواج ناشی از سونامی در پالو در جزیره سولاوسی به بیش از سه متر رسیده بود.

اندونزی روی "حلقه آتش" اقیانوس آرام که محل برخورد صفحات تکتونیک زمین است قرار دارد. برخورد همین صفحات باعث زلزله ها و فعالیت‌های آتشفشانی می شود.

لحظه وقوع سونامی هنگام اجرای کنسرت در اندونزی! 
تکملی/ افزایش شمار قربانیان

به نوشته خبرگزاری ایسنا، مقامات دولتی این کشور اعلام کردند که وقوع سونامی در نزدیکی "تنگهٔ سوندا" تاکنون دست‌کم ۱۶۸ قربانی گرفته و شمار زخمی‌ها به ۷۴۵ نفر رسیده است.

آژانس مدیریت بلایای طبیعی در این کشور نیز اعلام کرده که صدها ساختمان بر اثر این سونامی خسارت دیده‌ یا تخریب شده‌اند.

بنابر گزارش روزنامه تلگراف، در پی این حادثه همچنین ۳۰ نفر ناپدید شده‌اند.

امواج سونامی تمام خطوط ساحلی دو طرف تنگه "سوندا" و سواحل دو جزیره سوماترا و جاوا را درهم کوبیده است. این تنگه دو جزیره سوماترا و جاوا را از همدیگر جدا می‌کند.

همچنین بنابر گزارش دویچه‌وله، به گفته مقام‌های سازمان مقابله با بلایای طبیعی در اندونزی، آتشفشان و زمین‌لرزه روز گذشته (شنبه) حوالی ساعت ۲۱ به وقت محلی در تاریکی شب رخ داده و ۲۴ دقیقه بعد امواج سونامی ساکنان سواحل سوماترا و جاوا را در تاریکی شب غافلگیر کرده است.

سخنگوی سازمان مقابله با بلایای طبیعی اندونزی گفته که وضعیت زمانی بدتر شد که هم‌زمان با سونامی در منطقه، سیل نیز به وقوع پیوسته است. بسیاری از ساکنان سواحل دو طرف تنگه سوندا به دلیل وقوع سونامی در تاریکی شب ناپدید شده‌اند.

فاجعه سونامی در حالی رخ داده که اندونزی در آستانه تعطیلات سال نو میلادی قرار دارد و هزاران گردشگر خارجی در این روزها برای گذراندن تعطیلات کریسمس در جزایر مختلف این کشور به‌سر می‌برند.

سونامی مرگبار در اندونزی با هزاران کشته و زخمی

سونامی مرگبار در اندونزی با هزاران کشته و زخمی

سونامی مرگبار در اندونزی با هزاران کشته و زخمی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین