کد خبر: ۵۶۴۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

محافظت شبانه‌روزی از جدیدترین اثر هنرمند مرموز+تصاویر

تازه‌ترین اثر هنری بنسکی هنرمند مرموز انگلیسی که هفته گذشته، شبانه روی دیوار یک تعمیرگاه خودرو در ولز جنوبی نقش بست، برای در امان ماندن از هجوم بازدیدکنندگان با یک حصار فلزی و پلاستیکی محافظت شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- به تازگی گرافیتی از بنکسی در گاراژی در پورت تالبوت در جنوب ولز دیده شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این هنرمند مشهور تایید کرده که آن گرافیتی کار اوست. تصویر، یک پسر زیر بارش برف را نشان می‌دهد که در کنارش محفظه بزرگی مثل جای نگهداری زغال سنگ قرار دارد که در آن شعله‌های آتش دیده می‌شوند. "یان لوئیس" 55 ساله صاحب گاراژ است. او می‌گوید گیج شده چرا که ساختمان و گاراژی که در طول بیست سال گذشته آرام بوده اکنون مورد بازدید بسیاری از هواداران کارهای بنکسی قرار گرفته که مسافتی طولانی را برای دیدن آن اثر می‌پیمایند. او می‌گوید برای نخستین بار روز سه شنبه در فیسبوک این اثر را دید و با خود گفت که دیواری که کار روی آن کشیده شده چقدر شبیه گاراژ اوست. پسرش نیز این موضوع را تایید کرد. آن دو رفتند و دیدند که حدس‌شان درست بوده است. 

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش بریتانیایی است.

هنر خیابانی او طعنه‌آمیز و هجویه‌هایش خرابکارانه است. هنر او آمیزه‌ای از طنز سیاه و گرافیتی است که با تکنیک گرده‌برداری ویژه‌ای خلق می‌شود. آثار هنری او با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها، و پل‌ها در شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده ‌است.

از زمان رونمایی از این نقاشی در «پورت تالبوت» واقع در ولز جنوبی، مردم برای بازدید از آن صف کشیده‌اند و این اثر تحت محافظت 24 ساعته درآمده است. این نقاشی دیواری، در نمای نخست تصویر پسری در یک قسمت دیوار را نشان می دهد که ظاهرا برف روی سرش می بارد؛ اما در طرف دیگر دیوار، تصویری از آتش مشاهده می شود و این واقعیت را مشخص می کند که آنچه در ظاهر برف می نماید، در واقع خاکستر حاصل از دود است.

محافظت شبانه‌روزی از جدیدترین اثر هنرمند مرموز/ عکس

به نوشته خبرگزاری ایرنا، این نقاشی، نمایی از این شهر صنعتی، فولادکاری در آن و آلودگی موجود در شهر را به نمایش می گذارد. در همین حال، «مایکل شین» هنرپیشه هالیوود برای محافظت از این اثر هنری، مقادیری کمک مالی اهدا کرده و گفته است می خواهد مطمئن شود که مالک این تعمیرگاه برای محافظت از نقاشی، مجبور به پرداخت پول نشود.

«ایان لوئیز» مالک این تعمیرگاه گفته که این اثر هنری را قبل از مشاهده روی دیوار تعمیرگاه خودش، در فیس بوک دیده است. وی دلیل انتخاب پورت تالبوت برای رونمایی از این نقاشی را حادثه چند ماه پیش در این شهر برشمرد که در جریان آن منازل مسکونی و خودروها زیر غبار سیاه رنگ حاصل از فولادکاری مدفون شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین