کد خبر: ۵۶۴۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

انگلیس: القاعده بازگشته است

وزیر امنیت انگلیس گفته که القاعده در حال توسعه فناوری برای هدف قرار دادن هواپیماها و فرودگاه‌هاست.
آفتاب‌‌نیوز :
بن والاس، وزیر امنیت انگلیس همچنین هشدار داده که این گروه تروریستی مسئول حملات ۱۱ سپتامبر به دنبال اقدامات خودسرانه بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  وی ادامه داد: تهدید هوایی جدی است. القاعده برگشته است. آنها بار دیگر سازماندهی شده‌اند و دنبال توطئه‌های بیشتر علیه اروپا هستند و با متدهای جدید آشنا شده و همچنان به دنبال حملات هوایی هستند. افت فعالیت داعش به تلاش القاعده برای از سرگیری تسلط و نفوذ و استفاده از حملات تروریستی هوایی منجر می‌شود تا آنها اعلام کنند بازگشته‌اند.

مقام‌های دولت لندن به ساندی تایمز گفته‌اند که این تهدید شامل استفاده از وسایل و ابزار منفجره کوچک شده می‌تواند باشد.

وزیر امنیت انگلیس در ادامه گفت:‌ القاعده آرام و ساکت در گوشه‌ای نشسته و تلاش کرده تا بفهمد قرن ۲۱ به چه صورت است درحالی که داعش به فرد اصلی میدان تروریستی بدل شد. القاعده خودش را کنار نکشید بلکه بار دیگر سازماندهی کرده است. القاعده در جاهایی خودش را ظاهر کرده که ما فکر می‌کردیم در خفاست. امنیت زیاد فرودگاه‌ها به این معناست که تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا روش های جدیدی را برای انجام حملات از جمله جا زدن نیروهای خود در قالب کارمندان فرودگاهی برای هواپیما ربایی به کار بگیرند. آنها مواد منفجره را وارد هواپیماها می کنند. به عبارتی، اگر آنها نتوانند مستقیما وارد عمل شوند، میانبر را انتخاب می کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین