کد خبر: ۵۶۴۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

تلاش نتانیاهو برای کتمان نگرانی‌اش از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و تقویت ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه گفت که ارتش ممکن است برای مقابله با ایران فعالیت‌هایش در سوریه را گسترش دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه (امروز) گفت: تصمیم آمریکا برای خروج 2000 نیرویش از سوریه سیاست‌های ما را تغییر نمی‌دهد. ما به مقابله با تلاش ایران برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه ادامه می‌دهیم.

نتانیاهو همچنین به ارائه جزئیاتی درباره فعالیت ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی اراضی اشغالی برای تخریب تونل‌های حزب‌الله پرداخت که پیشتر روز پنج‌شنبه درباره آنها گفته بود، یک تونل تاکنون منفجر شده و یکی دیگر نیز بسته شده است.

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز در واکنش به تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: ما می‌دانیم چگونه از خود دفاع کنیم. هرچند این تصمیم برای اسرائیل خوب نیست و موجب تقویت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواهد شد.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای مقامات صهیونیستی گفت: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ممکن است به افزایش انتقال سلاح به حزب‌الله از ایران منجر شود اما ما هر کاری برای جلوگیری از از تقویت ایران در سوریه می‌کنیم.

به نوشته اورشلیم پست، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به‌طور غیر منتظره اعلام کرد که قصد خروج نیروهایش از سوریه را دارد. از همان روز مقامات صهیونیستی تلاش می‌کنند تا نگرانی‌ها نسبت به تاثیر این اقدام در تقویت جایگاه ایران و به خطر افتادن اسرائیل را آرام کنند.

گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه در کنفرانسی اعلام کرد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اقدامی مهم است اما در اهمیت آن نباید مبالغه شود.

آیزنکوت با اشاره به مقابله رژیم صهیونیستی با دشمنانش مدعی شد: اسرائیل کمپینی علیه ایران و حزب‌الله دارد که اکثر آن از انظار عموم پنهان است.

وی افزود: اسرائیل در برابر نفوذ ایران در سوریه فعالیت می‌کند و به این کار ادامه خواهد داد.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات بی‌اساس و ایران‌ستیزانه خود ادعا کرد که چهار سال است، تلاش ایران برای ساخت تاسیسات نظامی در سوریه به نگرانی اول ارتش رژیم صهیونیستی بدل گشته اما آنها به‌طور متداوم توانسته‌اند این‌گونه تلاش‌های ایران را خنثی سازند.

همچنین روزنامه وال اسریت ژورنال در گزارشی نوشت که مقامات اروپایی نسبت به این مسئله نگرانند که خروج آمریکا از سوریه ممکن است به تقویت ایران و روسیه منجر شود و آنها خلا ناشی از عدم حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را پر خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، مقامات رژیم صهیونیستی به‌ویژه نخست وزیر این رژیم  با تکرار این ادعاهای بی‌اساس خود و با اتخاذ مواضع ایران‌هراسی نسبت به حضور ایران در سوریه همواره تلاش کرده‌اند تا حملات غیرقانونی خود علیه خاک سوریه را توجیه کنند و در این باره  مدعی می‌شوند که برای دفاع از خود در برابر تهدید ایران دست به چنین اقداماتی زده است.

این در حالی است که مقامات کشورمان و سوریه و روسیه بارها تاکید کرده اند که حضور ایران در سوریه قانونی بوده و تنها برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی است. کمک ایران به جنگ علیه گروه‌های تروریستی به ویژه در عراق و سوریه تاکنون ثابت شده است.

در همین راستا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان چندی پیش در مصاحبه‌ای تاکید کرد که جمهوری اسلامی تنها برای هدف مقابله با گروه‌های تندرو در سوریه حضور نظامی دارد، زیرا توسط دولت این کشور دعوت شده است.

وی افزود: همگان کمک ما به مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی را به رسمیت می‌شناسند و هیچ دلیل دیگری برای این حضور ما (در سوریه) وجود ندارد.

دونالد ترامپ به تازگی دستور خروج نظامیان آمریکا از سوریه را صادر کرده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین