کد خبر: ۵۶۴۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۶
پنتاگون در عراق تاسیس کرد:

واحد سری آمریکا برای مقابله با ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ارتش آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران در عراق اقدام به تاسیس یک واحد سری کرده است. این نیروی عملیات ویژه که به نام نیروی عملیات 16 شناخته شده در اواخر سال 2006 برای هدف قرار دادن ایرانی‌هایی که به ادعای مقامات آمریکایی اقدام به تجهیز و تعلیم گروه‌های مبارز شیعی در عراق می‌کنند تاسیس شده است. 

در همین خصوص خبرگزاری رسمی چین شینهوا به نقل از سایت اینترنتی مجله آمریکایی «اخبار آمریکا و گزارش جهانی» می‌نویسد: نیروی عملیات 16 مدلی از نیروی عملیات 15 است که نیرویی مخفی متشکل از سربازان نیروی دلتا، عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) و افسران نیروی دریایی است که با ماموریت دستگیری یا کشتن عوامل القاعده در عراق تشکیل شد.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: نیروی عملیات 16 که با تصویب جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا ایجاد شده بخشی از اقدامات آمریکا برای اقدام متقابل علیه ایران است که بنابر اظهارات مقامات آمریکایی اقدام به تهیه تسلیحات، آموزش و کمک‌های مالی به گروه‌های مبارز در عراق کرده است. در این گزارش همچنین به این موضوع اشاره شده که این نیروی عملیات 15 در عراق بود که ژوئن گذشته موفق به کشتن ابومصعب الزرقاوی رهبر القاعده در عراق شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین