کد خبر: ۵۶۴۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

اردوغان، ترامپ را به ترکیه دعوت کرد

یک مقام کاخ سفید بامداد سه شنبه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، دونالد ترامپ؛ همتای آمریکایی اش را برای دیدار در سال جدید میلادی به ترکیه دعوت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«هوگان گیدلی» سخنگوی کاخ سفید با تایید این خبر گفت: با وجود آن هیچ چیز حتمی، برنامه ریزی نشده است، اما رئیس جمهوری آمادگی یک دیدار بالقوه در آینده را دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی کاخ سفید به زمان و مکان دقیق و چگونگی دعوت مقام های ترکیه ای از رئیس جمهوری آمریکا هیچ اشاره ای نکرده است.

مقام های ترکیه ای نیز تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده اند.

دعوت اردوغان از ترامپ برای سفر به ترکیه پس از آن صورت می گیرد که روابط اشنگتن و آنکارا از مردادماه گذشته و در نتیجه بازداشت کشیش «اندرو جانسون» که بیش از 20 سال در ترکیه زندگی کرده و در شهر ازمیر حبس خانگی بود، رو به وخامت گذاشت.

در آن زمان ترامپ، ترکیه را تهدید کرد که این کشور را به صورت جدی تحریم خواهد کرد و تعرفه های زیادی بر واردات کالاهای ترکیه ای وضع می کند، امری که موجب کاهش شدید ارزش لیر در برابر دلار شد.

مذاکرات مقام های آمریکایی و ترکیه ای برای آزادی این کشیش همچنان ادامه داشت تا سرانجام 20 مهرماه گذشته، یک دادگاه در ترکیه با صدور حکمی با لغو حبس خانگی و آزادی برانسون موافقت کرد، اقدامی که تحلیلگران از آن به عنوان گامی در جهت ترمیم روابط متنش دو کشور یاد می کنند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین