کد خبر: ۵۶۴۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
مالیات نهادهای انقلابی در سال آینده چقدر است؟

شرکت‌ها و موسسات وابسته به آستان قدس رضوی همچنان معاف از مالیات هستند

لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در حالی توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که در آن سهم مالیات نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی هم مشخص شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس اطلاعات موجود در بند "مالیات اشخاص حقوقی" در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی برای سال ۱۳۹۸ شرکت‌ها و موسسات وابسته به آستان قدس رضوی همچنان معاف از مالیات هستندشرکت‌ها و موسسات وابسته به آستان قدس رضوی با ۱۰۰ هزار تومان مالیات، کماکان معاف از مالیات هستند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ با این حال نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی نیز که در ماه‌های گذشته شایعاتی که پیرامون معاف بودن از پرداخت مالیات در مورد آنها وجود داشت تنها به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۶۶۶ میلیون تومان مکلف شده‌اند.

همچنین مجموع مالیات پیش‌بینی شده برای عملکرد اشخاص حقوقی غیردولتی مبلغ ۲۴ هزار و ۷۴۷ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان است. مالیات عملکرد شرکت‌های دولتی هم برای سال آینده هفت هزار و ۲۵ میلیارد و ۵۲۸ میلیون تومان است.

در بند "مالیات بر درآمدها" نیز مالیات حقوق کارکنان بخش خصوصی مبلغ شش هزار و ۴۲۴ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان است. همین مالیات برای کارکنان بخش عمومی نیز شش هزار ۹۶۹ میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان است.

مجموع مالیات بر ثروت هم که شامل مالیات بر ارث، اتفاقی، نقل و انتقال سرقفلی، نقل و انتقال سهام، نقل و انتقال املاک و حق تمبر اوراق بهادار است مبلغ چهار هزار و ۱۳۶ میلیارد و ۷۶۷ میلون تومان است. مجموع مالیات بر کالاهای و خدمات هم ۶۲ هزار و ۸۲۷ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان است.

مجموع مالیات بر واردات هم ۲۷ هزار و ۷۸۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. مجموع مالیات بر ارزش افزوده هم ۳۸ هزار و ۹۹۶ میلیارد و ۷۶۷ میلیون تومان است. مالیات بر مصرف سیگار نیز ۱۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

گفتنی است؛ مجموع درآمدهای مالیاتی دولت برای سال آینده ۱۵۶ هزار و ۹۳۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است، در حالی که این رقم برای سال جاری ۱۳۱ هزار و ۶۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
بهی
|
Iraq
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
1
خوشم میاد که از غرب و سیستم اقصاد سرمایه داری ما فقط مالیات گرفتنش رو خوب یاد گرفتیم ..
کلا بعضی ها دسته گرفتنشون عالیه و موقع خدمات و سرویس دهی ما رو با شرایط افغانستان و .... مقایسه میکنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین