کد خبر: ۵۶۴۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

عمر البشیر در میان مردم سودان حضور یافت

با نزدیک شدن اعتراضات مردمی به کاخ ریاست جمهوری سودان، رئیس جمهور این کشور در میان مردم حضور یافته و به آنها وعده رونق و آبادانی داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روسیا الیوم، عمر البشیر، رئیس جمهور سودان در نخستین حضور علنی از زمان آغاز اعتراض‌ها در این کشور، در استادیوم ودالحداد در جنوب الجزیره سخنرانی کرده و گفت، برخی از خائنان، مزدوران و نفوذی‌ها از وضعیت بد زندگی مردم و ارتکاب اقدامات مخرب برای خدمت به دشمنان سودان سوءاستفاده کردند.

وی این ایستادگی و تجمع مردم را پاسخی به خائنان و مزدورانی دانست که شایعاتی درمورد دستگیری و زندانی شدن او مطرح کردند. عمر البشیر تهدید کرد که آنها را مورد پیگرد قرار داده و تبعیدشان می‌کند.

رئیس جمهور سودان بار دیگر وعده داد، پروژه‌های توسعه و آبادانی را در راستای منافع شهروندان اجرایی می‌کند. وی با اشاره به استقبال سودان از آوارگان و ارائه خدمات به آنها گفت، این هجمه‌ای که در سودان به راه افتاده، به این دلیل است که این کشور به دین و عزت خود پایبند است و آن را در ازای گندم و دلار نمی‌فروشد.

البشیر متعهد شد اقدامات چشم‌گیری برای بهبودی وضعیت اقتصادی نابسامان و زندگی مردم اتخاذ کند و از مردم خواست متحد شوند.

اعتراضات مردمی در سودان علیه گرانی و رکود اقتصادی از ۱۹ دسامبر در شهرهای مختلف این کشور آغاز شده و این تظاهرات همچنان در برخی از مناطق کشور ادامه دارد و چندین تن نیز کشته و زخمی شده‌اند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین