کد خبر: ۵۶۴۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

چرا در ۴۰ سال گذشته ایران نتوانسته قهرمان آسیا بشود؟/پاسخ کی‌روش: امیدوارم خدا به ما کمک کند

سرمربی تیم ملی می‌گوید از امروز کار ایران برای حضور در جام‌ملت‌ها به صورت رسمی آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز(چهارشنبه) تیم‌ملی در کمپ اسپایر اظهار کرد: در درجه اول بابت تمام پیام‌های تبریکی که برای کریسمس در این چند روز دریافت کردم تشکر می‌کنم. برای آن‌ها بهترین‌ آرزوها را دارم. امروز ۲۶ دسامبر روزی است که ما رسما سفرمان را در ماجراجویی که پیش رو داریم آغاز خواهیم کرد و اسامی ثبت شده در AFC از امروز کارمان را شروع می‌کنیم.

او افزود: می‌خواهم مراتب تحسینم را نسبت به بازیکنانی که با ما بودند، اعلام کنم. مربی بودن کار راحتی نیست و برخی اوقات آدم آرزو می‌کند که کاش آن روز اتفاق نیفتد اما مجبور می‌شویم که تصمیماتی بگیریم. مطمئنا بازیکنان هم باید به این موضوع افتخار کنند و به بازیکنانی که این‌جا هستند افتخار کنند. ما به هیچ وجه از هم جدا نیستیم و آن‌ها هم اینجا حضور دارند. شکی نداریم که موج مصدومیت‌ها من را مجبور کرد که برخی تصمیماتم را با شرایط موجود تطبیق دهم. البته اعتماد کامل دارم که تصمیماتی که من گرفتم، مطمئنا تصمیمات خوبی گرفتم و بازیکنانی که به جای بازیکنان مصدوم در این جا حضور دارند بهترین عملکردشان را خواهند داشت.

سرمربی تیم‌ملی ادامه داد: البته هنوز با مصدومیت‌هایی مواجه هستیم. شرایط علیرضا جهانبخش را در کمال احتیاط پیگیری می‌کنیم. در یک هفته آینده جداگانه تمرین خواهد کرد و بعد از بازی با قطر به تمرین گروهی اضافه خواهد شد. البته علی قلیزاده هم با ما هست و مطمئنا یکی از استعدادهای برتر فوتبال ایران در آینده است. از او مراقبت می‌کنیم و کارهای درمانش را انجام می‌دهیم. او تا لحظه‌ای که باشگاهش اجازه دهد با ما خواهد بود و اگر خدایی نکرده مسئله‌ای از بُعد مصدومیت پیش بیاید او با ما حضور خواهد داشت. امیدوار هستیم که خدا هم در این تصمیمات به ما کمک کند که به توقعاتمان برسیم.

کی‌روش در ادامه در پاسخ به این سوال که تجربه جام‌جهانی تا چه حد می‌تواند به بازیکنان تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها کمک کند، توضیح داد: تجربه بسیار با اهمیت است ولی توانایی استفاده از تجربه از آن مهم‌تر است. امروز ۲۶ دسامبر است اگر واقع‌گرایانه نگاه کنیم، ۱۲ روز برای آماده‌سازی‌مان فرصت داریم و از این ۱۲ روز باقی‌مانده، تنها ۵ یا ۶ جلسه تمرینی جدی می‌توانیم برگزار کنیم. کاری که باید انجام دهیم این است که باید از تجربه و انباشت سال‌های گذشته استفاده کنیم. یک طراوت تازه به کارهای تاکتیکی و پایه‌ای بدهیم و مرور گذرایی داشته باشیم تا به یک سطحی از آمادگی برسیم تا مقابل یمن آمادگی داشته باشیم. ما سراسر امید و اعتماد هستیم. آقایان مسابقات جام ملت‌ها مسابقات بسیار سختی است و برای همین است که در ۴۰ سال گذشته ایران نتوانسته قهرمان بشود و حتی به فینال برسد. مثل بعضی‌ها که تظاهر می‌کنند کار ما آسان است و دنبال این هستند که کار ما را به خوردن کیک تشبیه کنند، باید بگویم که اصلا این طور نیست.

او ادامه داد: ما پیشرفت خوبی داشتیم و شانس خوبی داریم. ما در ۸ سال گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشتیم. ولی شما چه فکر می‌کنید. آیا تیم‌های دیگر حتی فلسطین در این ۸ سال خوابیده‌اند؟ شاید برخی از این کارشناسان اینطور فکر می‌کنند که باقی تیم‌ها برای خوشحالی آن‌ها، دست روی دست گذاشتند. فکر می‌کنیم، ویتنام، عراق و امارات در این چند سال خوابیدند؟ فکر می‌کنید تمامی این تیم‌ها دست روی دست گذاشتند؟ ما دقیقا می‌دانیم که آن‌ها چرا سعی می‌کنند که بگویند کار ما راحت است. تنها هدف ما این است که به مسیر رسیدن به هدف ما لطمه بزنند. آن‌ها می‌خواهند دستاوردهای ما را تحقیر کنند و نادیده بگیرند. البته ما می‌دانیم که فقط می‌توانیم روی خودمان حساب باز کنیم.

سرمربی تیم‌ملی خاطرنشان کرد: همانطور که به بازیکنان گفتم، صعود از یک کوه کار دشواری است و اگر بخواهید به قله برسید، هیچکس نمی‌آیند تا دست شما را بگیرد ولی هل دادن افراد به سمت پایین بسیار راحت است و برخی اوقات با یک فوت می‌توانند باعث سقوط شوند. این گروه از بازیکنانی که انتخاب شدند، با حمایت فکری هواداران مطمئنا تمام تلاششان را می‌کنند تا به قله صعود کنند.

کارلوس کی‌روش در ادامه در پاسخ به این سوال که چه مشکلاتی مانند داوری پیش روی تیم‌ملی وجود دارد، بیان کرد: ما به خوبی می‌دانیم که توقع تصمیمات سمپاتیک، تصمیماتی که به ما کمک کند را نباید داشته باشیم. می‌دانیم چنین اتفاقی نمی‌افتد اما توقع داریم که آن‌ها منصفانه تصمیم بگیرند. مهم‌تر از این مطلب این است که می‌دانیم باید تمرکز و توجه لازم را داشته باشیم. اگر تمرکز و توجه لازم را داشته باشیم به هدفمان می‌رسیم. الان زمان این است که ما دیگر فقط به فکر خودمان باشیم و هیچ بهانه و توضیحی قبول نیست و قدمی به عقب برنخواهیم داشت. البته توقعمان این است که متحد باشیم و با برنامه‌ای که برای حضور در امارات هماهنگ کردیم، فدراسیون کنار ما باشد. باید با تمام سلاح‌هایی که در دست داریم در امارات حضور پیدا کنیم. ما به این موضوع احتیاج داریم که بازیکنان بزرگ ایران مانند علی دایی، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در امارات کنار تیم‌ملی باشند و AFC ببیند که بزرگان فوتبال ایران کنار تیم‌ملی‌شان هستند. ما احتیاج داریم که نایب رئیس AFC به صورت تمام وقت و با تمرکز کامل راجع به تمام مسائل خارج از زمین کنار ما باشد. هیچ راهی وجود ندارد که ایران نادیده بگیرد که کفاشیان نایب رئیس AFC است. مخصوصا درخواست عاجزانه بنده این است که برای ۳ هفته تمام حرف‌های دیگر را کنار بگذاریم و کنار تیم‌ملی باشیم.

او افزود: آیا انقدر سخت است که برای سه، ‌ چهار هفته پرچم سفید صلح را بالا ببریم و دست از تمام تهمت‌ها و تلافی‌جویی‌ها برداریم؟ آیا انقدر سخت است؟ البته ما هشیارانه مطلع هستیم که چه افرادی می‌خواستند به تیم‌ملی لطمه بزنند و دو دستگی ایجاد کنند. یکی از همکاران شما سعی کرد با دروغ‌هایی که آقای مسعودی گفت به تیم‌ملی لطمه بزند. آن‌ها با حرف‌های نادرست برای تیم‌ملی مشکل ایجاد کردند و لطمه زدند. آیا سخت است که برای سه هفته بزرگان فوتبال ایران از علی پروین، نکونام، قلعه‌نویی، علی دایی، مهدوی‌کیا، فرهاد مجیدی،  علی کریمی، کریم باقری و همه بزرگان فوتبال ایران در کنار تیم‌ملی باشند. باید ثابت کنیم که همه بزرگان در کنار ما هستند.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین