کد خبر: ۵۶۴۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

راننده اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات کارت سلامت نداشته است/ جزئیات تازه از قربانیان

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید رئیس و اعضای کمیته بررسی کننده حادثه دانشگاه علوم تحقیقات از محل حادثه گفت که راننده اتوبوس حامل دانشجویان فاقد کارت سلامت بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
فریده اولاد قباد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون آموزش برای بررسی حادثه دانشگاه علوم تحقیقات اظهار کرد: روز گذشته به همراه آقایان ده‌مرده و کوچک‌زاده با مجروحین حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات در چند بیمارستان تهران ملاقات کردیم و امروز هم با رئیس این دانشگاه مسئول ترابری دانشگاه و معاون پارلمانی دانشگاه آزاد نشستی داشتیم و از محل حادثه نیز بازدید کردیم.

وی اضافه کرد: ما در این نشست از رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات خواستیم گزارشی از این حادثه به نمایندگان ارائه کند. طبق گزارش ارائه شده قرارداد پیمانکاری با یک شرکت اتوبوسرانی از فروردین ۹۷ تا اسفند ماه سال جاری منعقد شده است. ما همچنین از مسئول ترابری دانشگاه سوال کردیم که آیا راننده کارت سلامت داشته و آیا اتوبوس معاینه فنی داشته که ایشان گفتند هیچ کدام از این قراردادها را نداشته است. علاوه بر این راننده تنها ۲۰ روز بوده که در دانشگاه مشغول به کار شده و پسر او هم راننده همان دانشگاه است.

اولاد قباد ادامه داد: طبق اظهارات رئیس دانشگاه گزارشاتی از سوی دانشجویان درباره اتوبوس‌های دانشگاه ارائه شده ولی این گزارش‌ها مربوط به ازدحام جمعیت و تعداد کم اتوبوس‌ها به نسبت جمعیت بوده است. آقای مسعودی همچنین گفت که به دلیل عملکرد نامناسب شرکت پیمانکار می‌خواستند قرارداد مناقصه را تغییر دهند و مجددا با برگزاری مناقصه جدید قراردادی با پیمانکار دیگری ببندند اما گفتند که نمی‌شود قرارداد قبلی را لغو کرد زیرا در این فاصله دانشگاه بدون اتوبوس می‌ماند اما ایشان گفت که چنین دغدغه‌ای را داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به بازدید سه عضو کمیسیون آموزش از محل حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات گفت: مسیر سراشیبی جاده‌ای که به در خروجی دانشگاه منتهی می‌شود مسیر خطرناکی بوده و آنچه بیش از همه حائز اهمیت است این است که این راه هیچ گاردریلی نداشت و شاید اگر این حداقل ایمنی برای آن رعایت می‌شد چنین فاجعه‌ای به وقوع نمی‌پیوست.

وی با بیان اینکه ۳۵ نفر داخل اتوبوس بوده‌اند اضافه کرد: از این میان ۲۵ نفر مجروح و ۱۰ دانشجو فوت شدند که ظاهرا هشت نفر از آنها دانشجو، یکی از آنها پدر یکی از دانشجویان و یکی از فوتی‌ها هم راننده بوده است که البته برخی از فوتی‌ها کاملا شناسایی نشده‌اند.

اولاد قباد حادثه روز گذشته دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات را بسیار تاسف بار دانست و گفت: ما در این حادثه سرمایه‌های علمی و انسانی خود را از دست دادیم.

راننده اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات کارت سلامت نداشته است/ جزئیات تازه از قربانیان


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین