کد خبر: ۵۶۵۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

دنیا به سمت طراحی ماشین‌های بدون راننده می‌رود و در کشور ما ماشینی که راننده دارد ترمز می‌بُرد!

دبیر چهارمین کنفرانس پردازش سیگنال و سیستم‌های هوشمند ضمن انتقاد از عدم اعلام نیاز و اختصاص بودجه دولت در این زمینه گفت: دنیا به سمت طراحی ماشین‌های بدون راننده می‌رود در حالیکه در کشور ما ماشینی که راننده دارد، ترمز بریده و جان دیگران را به خطر می‌اندازد.
آفتاب‌‌نیوز :
کریم فائز در گفت‌وگو با ایسنا، محور اصلی چهارمین کنفرانس پردازش سیگنال و سیستم‌های هوشمند را سیستم‌های هوشمند اعلام کرد و گفت: در این زمینه برخی گرایش‌ها از قبیل داده کاوی، شناسایی آمار، بینایی ماشین، پردازش تصویر، شبکه‌های هوشمند و شبکه‌های کامپیوتری را در کنفرانس مورد توجه قرار دادیم.

وی با اشاره به این موضوع که کنفرانس فوق بیشتر به سیستم‌های هوشمندی می‌پردازد که پردازش سیگنال را مد نظر قرار داده‌اند، ادامه داد: بنابراین این موضوع زمینه‌های بسیار متنوع از جمله رباتیک، ساخت ربات‌ها و ایجاد بینایی ماشین در رباط را در بر می‌گیرد اما با توجه به محدودیت‌ها زمینه‌های کمتری برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همکاران علاقمند ما پیشنهاد داده‌اند که زمینه‌های دیگر از جمله شبکه‌های هوشمند قدرت نیز به کنفرانس اضافه شود، چرا که در زمینه مبادلات انرژی با کشورهای همسایه فروش انرژی از طریق شبکه‌های هوشمند و مهندسی پزشکی کاربرد دارد.

دبیر چهارمین کنفرانس پردازش سیگنال و سیستم‌های هوشمند در پاسخ به چگونگی جایگاه کشور از نظر کاربرد این سیستم‌ها این جایگاه را عقب‌تر از دنیا توصیف کرد و گفت: در اینجا برای اکثر کارها از جمله فروش سهام، باز کردن حساب و ... ضرورت مراجعه حضوری وجود دارد.

فائز تصریح کرد: دولت علی رغم آنکه ادعای حرکت به سمت دولت الکترونیکی را دارد از سیستم‌های هوشمند که پایه دولت الکترونیک به حساب می‌آید بهره‌برداری نمی‌کند. بنابراین در این راستا پروژه طراحی نشده، دولت اعلام نیاز نمی‌کند و به تبع آن بودجه اختصاص نمی‌دهد.

وی در پایان از ارسال ۱۷۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس و انتخاب ۶۴ مقاله برای ارائه (۵۵ مقاله در بخش شفاهی و ۹ مقاله در بخش پوستر) خبر داد و افزود: مقالات فارسی این کنفرانس در پایگاه سیلویکا و به مقالات انگلیس در صورت دارا نبودن هیچ گونه تخلف علمی طی دو الی سه ماه در IEEE استناد خواهد شد.

حضور سه دانشمند یک درصد برتر در دانشگاه/انتقاد از بلاتکلیفی قطب‌های علمی دانشکده

گئورک قره پتیان، معاون پژوهشی دانشکده مهندسی برق و پژوهشگر برتر کشور نیز ضمن اشاره به حادثه دیروز واژگونی اتوبوس، این سانحه را به محور عمران این کنفرانس مرتبط دانست و گفت: اگر در اتوبوس قدیمی سیستم هوشمند وجود داشت جان ۹ نفر نجات پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه تنها دانشکده‌ای هستیم که چهار قطب علمی کشور در آن موجود است یکی از این قطب‌ها را سامانه‌های پردازش سیگنال دیجیتال عنوان کرد و افزود: سه دانشمند برتر در گروه یک درصد نیز در این دانشکده حضور دارند.

حسن غفوری فرد استاد دانشکده مهندسی برق این دانشگاه نیز کنفرانس فوق را میوه‌های قطب الکترونیک دانست و افزود: متاسفانه یک الی دو سال است که به این قطب زیاد توجه نمی‌شود و با توجه به بازنشستگی یا خروج از کشور برخی اساتید لازم است برای این قطب تعیین تکلیف شود تا کار علمی خود را با توجه به اهداف دانشگاه نسل سوم ادامه دهیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
هفته قبل در امارات از تاکسی های بدون راننده رو نمایی شد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین