کد خبر: ۵۶۵۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

سورنا ستاری: حمایت‌ها روی شتاب‌دهنده‌های کسب‌و‌کار متمرکز است/پیاده‌سازی حمایت‌ها از هر مسئله‌ای

سورنا ستاری می‌گوید: افزایش روزافزون شتاب‌دهنده کسب و کار قطعا نشان‌دهنده اتفاقات خوب در آینده است. حمایت‌های ما نیز روی آنها متمرکز بوده و بر همین اساس برنامه خلاق را راه انداختیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سورنا ستاری (معاون علمی فناوری رئیس جمهوری) در پاسخ به این سوال که چطور استارت‌آپ‌های فرهنگی هنری می‌توانند با معاونت علم و فناوری ارتباط برقرار کنند، گفت: قاعدتا نباید این انتظار را داشته باشند که هرکدام جداگانه بخواهند با بنده کار کنند. مهم این است که ما بتوانیم شتاب‌دهنده‌های کسب و کار را توسعه دهیم. اکنون بیش از ۴۰ شتاب‌دهنده کسب و کار در حال فعالیت هستند که می‌توانند بستری باشند، برای اینکه بچه‌ها بتوانند در آنها کار کنند.

وی همچنین درباره اینکه حمایت‌ از استارت‌آپ‌های فرهنگی و هنری به چه صورتی است، اظهار کرد: در حال حاضر حمایت‌های ما خیلی روی شتاب دهنده‌هایی متمرکز است که روز به روز هم تعداد آنها در حال افزایش بوده و همین موضوع نشان می‌دهد که قطعا در ادامه شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. همچنین علاوه بر همه چیزهایی که داشتیم، اکنون برنامه خلاق را هم راه انداختیم که در آنها هم تسهیلات خوبی به این شتاب‌دهنده‌ها داده می‌شود.

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری درباره حمایت‌های کلی معاونت به خصوص در بخش استارت‌آپ‌های تازه گفت: این موضوع در هر بخش متفاوت است اما مهم‌تر از آن این است که ما بتوانیم حمایت خود از ایده‌ها و تشکیلات تازه را پیاده‌سازی کنیم. به غیر از حمایت‌های مالی که در این بخش وجود دارد، حمایت‌هایی در نظر گرفته شده که سبب می‌شود آنها کارشان را ادامه دهند و حتی آن را تجاری کنند.

وی همچنین درباره وضعیت آیین‌نامه فعالیت استارت‌آپ‌های حوزه بیمه نیز توضیح داد: ما با بیمه در این حوزه همکاری می‌کنیم ولی در حال حاضر شرکت و استارت‌آپ‌ها برای فعالیت در حوزه بیمه نباید مشکلی داشته باشند. همان‌طور که اکنون در حال توسعه پیدا کردن هستند. آیین‌نامه آنها نیز در اختیار خود بیمه بوده که باید آن را انجام دهد ولی در حال حاضر که آیین‌نامه هم وجود ندارد، استارت‌آپ‌ها در حوزه بیمه مشکلی ندارند و می‌توانند فعالیت کنند. 

ستاری در پایان درباره میزان رضایت خود از بودجه اعلام شده برای معاونت علم و فناوری گفت: به هرحال بودجه‌ای تعیین شده و ما هم باید از هر نظری که دولت دارد دفاع کنیم.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین