کد خبر: ۵۶۵۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴

شناسایی تمایلات به خودکشی با استفاده از واقعیت مجازی

بر اساس نتایج تحقیقات مختلف، برخی علل خودکشی مردان، فشارهای اجتماعی، روحی، بیولوژیکی و فرهنگی عنوان شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس آمار ارائه شده در سال ۲۰۱۶ در انگلستان، ۴۵۰۸ مرد و ۱۴۷۵ زن خودکشی کرده‌اند. البته برخی کارشناسان معتقدند که تعداد واقعی این افراد احتمالا دو برابر میزان ذکر شده است و بر اساس این آمار مشخص می‌شود مردان در این زمینه بسیار آسیب‌پذیرتر از زنان هستند و خودکشی عامل اصلی مرگ مردان با سن کمتر از ۵۰ سال در انگلستان است.

به گزارش نیوز، بر اساس نتایج تحقیقات مختلف، برخی علل خودکشی مردان، فشارهای اجتماعی، روحی، بیولوژیکی و فرهنگی عنوان شده است.

در حال حاضر با پیشرفت علم، رویکردهای جدیدی  برای کشف این موضوع ارائه شده و واقعیت مجازی و هوش مصنوعی افرادی را که در معرض خطر خودکشی هستند شناسایی می‌کند تا پیشگیری‌های بهتری در این زمینه انجام شود.

طبق گفته پروفسور روری اوکانر از آزمایشگاه تحقیقات رفتار خودکشی در دانشگاه گلاسکو اسکاتلند، تغییرات در جامعه باعث می‌شود که مردان احساس ضعف و ناتوانی کنند و این مورد یکی از دلایل اصلی خودکشی مردان است. وی در این آزمایشگاه بر روی بازماندگان خودکشی فعالیت دارد و ارتباط بین خودکشی و ویژگی‌های روانی و اجتماعی افراد را بررسی می‌کند.

دکتر جو فرانکلین، سرپرست آزمایشگاه فناوری و روانپزشکی دانشگاه ایالتی فلوریدا آمریکا معتقد است که وی می‌تواند با استفاده از واقعیت مجازی و یک نوع هوش مصنوعی علل خودکشی را شناسایی کند.

تیم وی، سوژه‌های آزمایشی خود را بر اساس طرح‌های روانشناسی استاندارد بررسی کردند. سپس افراد را در طرح واقعیت مجازی که مثلا در بالای ساختمان بلندی هستند، قرار دادند و دریافتند برخی از این افراد قصد پریدن دارند.

فرانکلین می‌گوید: هر گونه اطلاعاتی را می‌توان به دستگاه داد و این سیستم، اطلاعات را در پرونده‌های بهداشت الکترونیکی به منظور یافتن الگوها و شناسایی خطر خودکشی افراد استفاده می‌کند.

وی گفت: داده‌های آزمایش‌های واقعیت مجازی و یادگیری ماشین، موارد اختناق روانی را نشان می‌دهد که در چنین مواردی اقدامات پیشگیرانه لازم است. در حال حاضر، شواهدی در مورد اثربخشی برخی از این ابتکارات علمی در بهداشت عمومی وجود دارد؛ به طور مثال مصرف بیش از اندازه پاراستامول در انگلستان به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین