کد خبر: ۵۶۵۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

اسرائیل این زن را عمدا کشت/عکس

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی نوشت که نیروهای اسرائیلی در جریان اعتراضات فلسطینی‌ها در مه و ژوئن گذشته به صورت عمدی رزان النجار، پرستار فلسطینی را به شهادت رساندند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه نیویورک تایمز بعد از انجام تحقیقات گسترده درباره چگونگی شهادت رزان النجار، پرستار فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد: یک سرباز اسرائیلی به سمت رزان النجار که برای معالجه زخمی‌شدگان داوطلب شده بود، تیراندازی کرد و این پرستار را به قتل رساند. در آن زمان مسؤولان اسرائیلی مدعی شدند که سربازان از گلوله به عنوان آخرین گزینه استفاده می‌کنند اما تحقیقات خلاف این مساله را نشان داد.

اسرائیل این زن را عمدا کشت/عکس
این روزنامه نوشت که ۱۰۰۰ عکس و ویدیو را تحلیل کرده و با بیش از ۳۰ شاهد عینی و رهبران اسرائیلی برای کشف حقیقت مصاحبه کرده است.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: ارتش اسرائیل مدعی است که آن‌ها معترضی را هدف قرار دادند که تی‌شرت زرد در تن داشت و به سمت نیروهای اسرائیلی سنگ پرتاب می‌کرد و درحال پایین آوردن سیم‌های خارداری بود که فاصله ۴۰ یاردی با دیوار امنیتی داشتند. براساس تحقیقات مشخص شد که از بین فلسطینی‌هایی که در آن روز لباس زردرنگ به تن داشتند تنها یک نفر در معرض تیراندازی نیروهای اسرائیلی قرار داشت و براساس تحلیل ویدیوها مشخص شد که وی فاصله ۱۲۰ یاردی با دیوار امنیتی داشته و در حال اعتراض شدید نبوده و تعدادی از رهگذران و پرستاران پشت سر وی بودند. کارشناسان توضیح دادند که گلوله‌ای که به سینه رزان شلیک شد در واقع به چند هدف اصابت کرد. اول یک پرستار را زخمی کرد و قبل از اینکه سینه رزان را بشکافد موجب قتل یک نفر دیگر شد.

نیویورک تایمز در پایان گزارش خود آورده است: به رغم اینکه اسرائیل مدعی است که قتل رزان عمدی نبوده اما تحقیقات نشان می‌دهند که در بهترین شرایط هم اگر هدف تیراندازی قرار می‌گرفت این قتل عمدی محسوب می‌شد و شاید یک جنایت جنگی نیز باشد. براساس ادعای اسرائیل بین ۶۰ تا ۷۰ تن از معترضان غزه تا اوت به صورت غیرعمد کشته شده بودند اما رزان بی‌گناهی بود که عمدا کشته شد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین