کد خبر: ۵۶۵۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

آیت الله جوادی آملی: نخبگان علمی به کشور برگردند

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید ضمن دعوت از نخبگان علمی ایرانی خارج از کشور جهت بازگشت به کشور گفت: نخبگان علمی به ایران برگردند و برای استقلال مملکت بکوشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله جوادی آملی روز یکشنبه در دیدار جمعی از نخبگان علمی و دانشگاهی کشور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء،‌ قم ابراز داشت: اگر با نخبگان علمی ایرانی خارج از کشور ارتباط دارید از آنها بخواهید که به کشور بازگردند و در این سرزمین تلاش و کوشش کنند و در خدمت کشورهایی که کارخانه های اسلحه سازی آنها سه شیفت در حال کار است نباشند.

وی افزود: شما عزیزان، آنچه در مسیر علم و عمل به دست آورده اید، بدون افراط و تفریط در مسیر پرورش و ترقی خود قرار دهید و همواره شاکر باشید و تلاش کنید هم خود و هم جامعه را به مقصد برسانید.

آیت الله جوادی آملی، با بیان اینکه مردان بزرگ بسیاری از این سرزمین برخاستند که نه استاد داشتند و نه شاگردی توان آموختن علوم آنها را داشت، ادامه داد: افرادی مانند فارابی و بوعلی سینا از جمله مفاخری هستند که در دامان اسلام رشد کردند.

این مرجع تقلید، اظهار داشت: معرفت، حرکت، سرعت گرفت در مسیر تعالی، سبقت گرفتن وتبدیل به الگوی خوبان جامعه مراحلی است که قرآن و عترت برای تعالی خود و جامعه مورد تاکید قرار داده است که باید نخبگان علمی نیز در این مسیر گام بردارند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین