کد خبر: ۵۶۵۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷

اولین رقیب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شد+عکس

سناتور دموکرات الیزابت وارن می‌گوید برای بررسی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠٢٠ کمیته‌ای تشکیل می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
خانم وارن که ٦٩ سال دارد نخستین چهره برجسته دموکرات است که احتمال نامزدی خود را مطرح می‌کند و به این ترتیب می‌تواند گردآوری بودجه برای تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ خانم وارن، سناتور ایالت ماساچوست ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و در آن دیدگاهایش را مطرح کرده و وعده داده که برای تمام آمریکایی‌ها فرصت ایجاد کند:

اولین رقیب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شد+عکس

"همه در آمریکا باید بتوانند سخت کار کنند، قوانین یکسانی شامل حالشان باشد و بتوانند از خود و خانواده‌شان مراقبت کنند. من برای همین مبارزه خواهم کرد و به همین دلیل یک کمیته بررسی نامزدی تشکیل می‌دهم. من به شما نیاز دارم."

در انتخابات قبلی، خانم وارن که قبلا پروفسور حقوق در دانشگاه هاروارد بوده از هیلاری کلینتون حمایت کرد.

کاخ سفید و حزب جمهوری‌خواه معمولا خانم وارن را هدف حملات خود قرار داده و او را متهم کرده‌اند که از ریشه اجدادی خود برای منافع شخصی استفاده می‌کند.

اوایل امسال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خانم وارن را "پوکاهونتاس جعلی" نامید و او را به چالش کشید که آزمایش دی‌ان‌ای انجام دهد تا معلوم شود ادعای او درباره اجدادش چقدر صحت دارد. پوکاهونتاس نام دختر پوهاتان رئیس قبایل سرخپوست سنه‌کامه‌که در قرن هفدهم میلادی بوده است.

خانم وارن این کار را کرد. آزمایش را کارلوس بوستامانته متخصص ژنتیک دانشگاه استنفورد انجام داد و به این نتیجه رسید که "اکثریت بزرگ" ریشه ژنتیکی خانم وارن اروپایی است اما "شواهد قوی" از وجود اجدادی از بومیان آمریکا در آزمایش دیده می‌شود

خانم وارن در ماه اکتبر نتیجه را علنی و آن را با ویدئویی منتشر کرد که خانواده و همکارانش درباره میراث خانوادگی او صحبت می‌کردند.

بلافصله بعد از انتشار نتیجه آزمایش، این احتمال مطرح شد که او خود را نامزد ریاست جمهوری خواهد کرد.

منبع: بی بی سی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین