کد خبر: ۵۶۶۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۹
طبق نتایج یک مطالعه جدید، مصرف مکمل های ویتامین ممکن است موجب سوزش معده در برخی افراد شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 مکمل های ویتامین می توانند موجب افزایش انرژی، کاهش وزن، کاهش استرس، بهبود عملکرد و کاهش چین و چروک های پوست شوند، اما مصرف بیش از اندازه آنها نیز می تواند منجر به عوارض جانبی ناخواسته ای شود.

دکتر «دیوید کاتز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این قرص ها می توانند موجب تحریک مری شده یا اجازه دهند میزانی از اسید معده بعد از ورود به معده مجدد به مری بازگردد.»

وی همچنین تاکید می کند که سوزش معده می تواند ناشی از شکل یا اندازه قرص نیز باشد و تغییر نوع برند آن قرص هم ممکن است به کاهش این درد کمک کند.

اما اگر همچنان این مشکل ادامه داشت بهتر است مصرف آن مکمل متوقف شود.

محققان عنوان می کنند ویتامین های مایع هم می توانند جایگزین مناسبی باشند چراکه بلع و هضم شان راحت تر بوده و تحریک معده را به حداقل می رساند.

مهر 
بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین
x