کد خبر: ۵۶۶۳۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

جزئیات جدید از پرونده تلاش برای ترور سیسی در عربستان

دادگاه نظامی مصر امروز (چهارشنبه) تصمیم گرفت که اعلام حکم ۲۹۲ متهم در پرونده تلاش برای ترور عبدالفتاح سیسی را به تعویق بیاندازد.
آفتاب‌‌نیوز :
تعویق در اعلام حکم دادگاه به این دلیل بوده است که امکان حاضر کردن افراد متهم در دادگاه از محل بازداشتشان فراهم نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، در بازجویی‌ها مشخص شد که برنامه‌ریزی‌هایی میان دو گروهک صورت گرفت تا عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در هنگام ادای مناسک عمره در مکه، هدف حمله تروریست‌ها قرار بگیرد. در این راستا، گروهی از کارمندان هتل برج الساعة در مکه مکرمه که عبارت‌ از أحمد عبد العال بیومی، باسم حسین محمد حسین و محمود جابر محمود علی بودند، برای منفجر کردن محل اقامت رئیس جمهور مصر طرح ریزی کردند و آنها بر این باور بودند که رئیس جمهور در هتل مذکور اقامت می‌کند.

متهم احمد بیومی، سرکرده گروهک تروریستی در عربستان اعتراف کرد که بنا به درخواست سعید عبد الحافظ أحمد عبد الحافظ، سایر متهمان را اجیر کرد و متهمی به نام حسین محمد حسین ماموریت زیر نظر قرار دادن عبدالفتاح سیسی را برعهده داشت و همچنین فرود هواپیماهای خاندان حاکم در عربستان در برج الساعة را رصد می‌کرد.

آنها موادی را که در ساخت بمب‌های به شدت منفجره مورد استفاده قرار می‌گیرد، از بازار الکعکی در مکه خریداری کرده و آن را در طبقه ۳۴ هتل قرار دادند. آنها معتقد بودند که عبدالفتاح سیسی در هنگام انجام مناسک عمره، در این هتل اقامت می‌کند، چراکه ریاست جمهوری مصری اتاق‌هایی را در این هتل رزرو کرده بود.

آنها مواد منفجره را در آنجا گذاشتند تا سیسی را در هنگام مناسک عمره هدف قرار دهند. یکی از متهمان اعتراف کرد که به همسرش پیشنهاد داده بود تا کمربند انفجاری را به تن کرده و خود را منفجر کند تا توجه نیروهای امنیتی را جلب کرده و در همان حین نیز سایر اعضای گروهک سیسی را هدف قرار دهند.

در تحقیقات همچنین مشخص شد که تلاشی برای هدف قرار دادن امیر نایف صورت گرفته است. علی ابراهیم حسن، یک دندان پزشک به این امر اعتراف کرد و گفت که آنها برای هدف قرار دادن سیسی و امیر نایف طرح ریزی کرده بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین