کد خبر: ۵۶۶۴۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

نحوه پذیرش حداقل ۸۵ درصد کنکوری‌ها بر اساس سوابق تحصیلی

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آئین‌نامه اجرایی مصوبه پذیرش حداقل ۸۵ درصد کنکوری‌ها براساس سوابق تحصیلی به زودی از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: براساس مصوبات چهاردهمین شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۱۴ آبان‌ماه در رابطه با آزمون سراسری سال ۹۸ مقرر شده است که برای پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی با آزمون در آزمون سراسری سال ۹۸ میزان تاثیر سوابق تحصیلی حداکثر ۳۰ درصد و با تاثیر مثبت بر اساس ضوابط مندرج در قسمت‌های الف و ب بند یک این مصوبه است.

وی افزود: همچنین بر این اساس حداقل ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی کشور از سال ۹۸ به بعد صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و خارج از فرآیند آزمون سراسری انجام می‌شود.

توکلی ادامه داد: آئین‌نامه اجرایی این مصوبه تا پایان دی‌ماه ۹۷ در سازمان سنجش تهیه و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و قبل از شروع ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۹۸ به اطلاع داوطلبان می‌رسد

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی برای پذیرش رشته‌های با آزمون در آزمون سال ۹۹ و پس از آن پس از تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو به اطلاع عموم و داوطلبان می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین