کد خبر: ۵۶۶۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰

روسیه چند نفر را در سوریه کشته است؟

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در جریان عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه بیش از 87 هزار تروریست کشته شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا روز پنجشنبه به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در دوره عملیات ضدتروریستی در سوریه بیش از 87 هزار تروریست کشته شدند که 830 نفر از آنها فرمانده بودند.

بر اساس این بیانیه، در جریان عملیات روسیه در سوریه بیش از 4500 تروریست از کشورهای جامعه همسود (جمهوریهای شوروی سابق) کشته شدند.

در این عملیات بیش از یکهزار اردوگاه صحرایی و حدود 10 هزار انبار مهمات و سوخت تروریست ها نابود شد. 

وزارت دفاع روسیه همچنین خاطرنشان کرده است: 650 تانک و بیش از 700 خودرو جنگی تروریست ها در جریان عملیات ضدتروریستی در سوریه منهدم شده است. 

روزنامه روسی به نقل از این بیانیه نوشت: بیش از 68 هزار نظامی روس ازجمله 460 ژنرال (مقام نظامی رده بالا) در عملیات در سوریه تجربه کسب کردند.

در بیانیه امده است: به همراه پرسنل نظامی واحدهای مسلح روسیه همه فرماندهان حوزه های نظامی روسیه شرکت کردند.

در این عملیات، 87 درصد پرسنل نیروی هوایی روسیه، 91 درصد پرسنل هوانیروز (واحدهای هوایی نیروی زمینی)، 97 درصد پرسنل واحدهای ترابری هوایی و 60 درصد نیروی هوایی دورپرواز شرکت کرده و تجربه به دست آوردند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه خود گفته است: در آغاز عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه در سال 2015، 92 درصد خاک این کشور را تروریست ها کنترل می کردند.

در زمان حاضر 96.5 درصد قلمرو سوریه تحت کنترل نیروهای دولتی و داوطلبان مردمی قرار دارد.

روزنامه روسی نوشت: بازگشت پناهندگان سوری به خانه خود ادامه دارد و بر اساس اطلاعات مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه، دهها مقر برای ورود پناهندگان سازماندهی شده است. 

در بیانیه آمده است: تا روز 31 ماه دسامبر سال 2018، بیش از 213 هزار و 808 آواره سوری به کشور خود بازگشته اند. 

تا این تاریخ 30 هزار و 956 خانه، 718 مرکز آموزشی و 126 مرکز پزشکی و درمانی بازسازی شده است.

نیروهای روسیه که از مهر ماه 94 در عملیات ضدتروریستی در سوریه شرکت کردند در زمستان سال گذشته به دستور پوتین این کشور را ترک کردند.اکنون تعداد کمی از نظامیان روسی در سوریه حضور دارند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین