کد خبر: ۵۶۶۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
گروگان‌های سفارت امانت پیش ما بودند تا آمریکا شاه را پس دهد که نداد

روح‌الامینی: قرار انقلابی‌های ۴۰ سال قبل، اینی نبود که الان هست!

عبدالحسین روح الامینی که به بهانه ۴۰ سالگی انقلاب به شبکه ۳ آمده بود،وقتی شهرام شکیبا گفت وقت برنامه اش تمام است با لبخندی گفت:«ممکن است الان کسی هم آن طرف پایش برود روی سیم اما برای ما که انقلاب کردیم ؛ این قرارمان نبود.»
آفتاب‌‌نیوز :
شهرام شکیبا در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب ، برنامه ای به نام دست به دست را روی آنتن زنده شبکه سوم سیما دارد که با چهره های اول انقلاب مصاحبه می کند. این بار مهمان او عبدالحسین روح الامینی بود از چهره‌های سرشناس و دبیر کل حزب توسعه و عدالت ایران.

او در این برنامه و در بخشی از خاطراتش وقتی شکیبا گفت با این سن و سال اگر به گذشته برگردی باز سفارت آمریکا را تسخیر می کنید؟ گفت:«من تازه ۵۸ سال دارم، سنی ندارم که» و بعد با دست به تخته میز جلوی پایش کوبید و خندید و دوباره گفت:«قطعا . شدیدتر از آن روز. هر پدیده ای را باید در ظرف زمانی خودش سنجید. تازه ما که کاری با آن بنده های خدا نداشتیم، ۴۲۰ روز امانت ما بودند. ما گفتیم این ها را بگیرید و شاه را پس بدهید که نکردند. آن اتفاق هم حاصل عمل خودشان بود.»

روح الامینی در بخش های دیگری از حرف‌هایش از این گفت که مردم در اوایل انقلاب با راهپیمایی های متوالی از اشغال سفارت حمایت کردند. او روی زنده از خاطرات جنگ و انقلاب گفت و از میرحسین موسوی هم اسم برد. او که روزنامه جمهوری اسلامی روی میز را ورق می زد گفت: سردبیر این روزنامه آن سال‌ها میرحسین موسوی بود.

روح الامینی کمی بعد و در پاسخ به سئوال آخر درباره آنچه در این ۴۰ سال گذشته، اینکه آیا فکر می کرده انقلاب این شکلی باشد و به آنچه قرار بوده، رسیده اند، گفت:«نه! این قرارمان نبود.ما یک گروه همدل بودیم با کلی آرمان برای پایان دادن به تبعیض های رژیم های شاهنشاهی. نه چپ داشتیم. نه راست. نه قرار به منافع حزبی داشتیم و نه قرار بود آقازاده بازی شود. قرار بود ساده زیست باشیم و عدالت اجرا کنیم.

شعار همه ما همان :«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود. ما استقلال و امنیت را به ارمغان آوردیم. همه ملت هم برایش زحمت کشیدند. از ارمنی های عزیز تا بقیه مردم و اقلیت های دینی. همه پای استقلال و امنیت جنگیدیم. ولی بعضی های مان شانه های شان در زیر بار ساده زیستی سست شد و کم آوردند. آنهایی که از این قرارمان فاصله گرفتند و این امروز مان را رقم زدند تاوان می دهند هم در این دنیا و هم آن دنیا.»

او داشت از این می گفت که قرار بود انقلابی ها فقط به مردم خدمت کنند تا دوره تلخ تبعیض شاهنشاهی تمام شود که شهرام شکیبا از اتمام وقت گفت و روح الامینی گفت حالا شاید یکی آن طرف هم پایش برود روی سیم اما واقعیت این است که این قرارمان نبود.»

او عینکش را به چشم زد و شهرام شکیبا با ذکر خاطره ای از شهید مطهری این برنامه دست به دست را به پایان برد.

برنامه ای که قرار است تا ۲۲ بهمن به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب هر عصر روی آنتن شبکه ۳ برود.

منبع: خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
قرار بود , صدا وسیما دانشگاه باشد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین