کد خبر: ۵۶۷۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰

4 ماده طبیعی رقیق‌كننده خون

هرچند مواد غذایی رقیق‌كننده خون شدت عملكرد داروهای شیمیایی را ندارند، اما مصرف مقادیر بیشتر این مواد غذایی می‌تواند به كاهش ریسك ایجاد لخته كمك كند.
آفتاب‌‌نیوز :
مواد غذایی زیر رقیق‌كننده‌های طبیعی خون هستند:

فلفل تند
فلفل تند سرشار از یك اسید طبیعی به نام سالیسیلات - رقیق‌كننده طبیعی خون - است. اگر این نام برای شما آشناست، دلیلش این است كه آسپرین از نسخه مصنوعی این اسید ساخته می‌شود. اگر از دوستداران غذاهای تند هستید همزمان با تقویت گردش خون و كاهش فشار خون، ریسك تشكیل لخته را نیز كاهش می‌دهید.

دانه‌های آفتابگردان
دانه‌های آفتابگردان منبع غنی از ویتامین E هستند. كارشناسان می‌گویند ویتامین E به طور طبیعی خون را رقیق می‌كند. سایر منابع خوب این ویتامین ارزشمند عبارتند از بادام، فندق، اسفناج، برگ چغندر، شلغم، كلم پیچ و جعفری. ویتامین E به صورت مكمل نیز در دسترس است، اما قبل از مصرف آن باید با پزشك خود صحبت كنید، بخصوص اگر داروهای ناباروری مصرف می‌كنید.

زردچوبه
كوركومین عنصر فعال در زردچوبه، مسؤول مبارزه با التهاب است و همین عنصر عامل قابلیت این ادویه طلایی در كاهش خطر ابتلا به لخته‌های خون نیز هست. مطالعه منتشر شده در مجله بیوشیمی و بیولوژی مولكولی نشان داد مصرف روزانه دوزی از زردچوبه می‌تواند به افراد در جلوگیری از ایجاد لخته كمك كند. به یاد داشته باشید تاثیر زردچوبه به اندازه‌ای است كه در صورت مصرف داروهای رقیق‌كننده خون، قبل از مصرف این ادویه باید با پزشك خود مشورت كنید.

زنجبیل

یه گزارش روزنامه جام جم، حتما می‌دانید كه زنجبیل یك ضد‌التهاب طبیعی فوق‌العاده است. اما شاید ندانید كه طعم تند این ادویه خوشمزه فایده دیگری برای سلامت ما دارد و آن تاثیر این طعم تند بر كاهش خطر تشكیل لخته‌های خون است. زنجبیل نیز منبع خوبی از اسید سالیسیلات بوده و مصرف مقادیر بیشتر آن به صورت خشك یا تازه به جلوگیری از تشكیل لخته كمك می‌كند.
 
منبع: healthiertalk.com
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین