کد خبر: ۵۶۷۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
/مهم‌ترین چالش سیاست خارجی ایران درسال 2019/

زنگنه: ایران در سیاست خارجی خود به روابط منطقه‌ای بیش‌تر توجه کند

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر توجه به روابط منطقه‌ای در سیاست خارجی ایران‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران روی زمین همگرایی و توسعه فعالیت‌های مکمل در ابعاد فرهنگی و اقتصادی کار کند.
آفتاب‌‌نیوز :
صباح زنگنه درباره این‌که مهم‌ترین چالش سیاست خارجی ایران در سال 2019 در چه موردی خواهد بود، گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران باید به روابط منطقه‌ای بیشتر توجه کند و طراحی و همکاری جدی و برحسب موضوعاتی که مشترک است را برقرار کند. 

وی افزود: آمریکا دیر یا زود این منطقه را رها خواهد کرد و این مساله تداعی کننده خروج انگلستان از منطقه خلیج فارس است،  بنابراین، این کشورهای منطقه هستند که باید به فکر همکاری باشند،  به جای افزایش هزینه‌ها در درگیری‌ها به فکر رها کردن تفکرات توطئه آمیز علیه یکدیگر باشند. هزینه‌ها در توسعه پایدار را افزایش دهند و به توسعه روابط سازنده بیاندیشند. 

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین بیان کرد: باید بدانیم زمین بازی اختلاف برانگیز را دیگران فراهم می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران باید روی زمین همگرایی، همکاری و توسعه فعالیت‌های مکمل به خصوص در ابعاد فرهنگی و اقتصادی کار کند، این مسائل همیشه زنده است و همیشه می‌تواند ایجاد تحول در ابعاد امنیتی و سیاسی را به دنبال خود آورد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین