کد خبر: ۵۶۷۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

یک ضدایرانی دیگر در آستانه پیوستن به کابینه ترامپ

"مارک دوبوویتز" رییس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها روز دوشنبه در توئیتی این موضوع را تایید کرد و گفت که خوشحال است گلدبرگ به شورای امنیت ملی امریکا می‌پیوندد تا فشار علیه ایران را به حداکثر آن افزایش دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- "ریچارد گلدبرگ" تحلیلگر بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) به اتخاذ مواضع ضدایرانی مشهور است. او خواستار تغییر نظام سیاسی در ایران از طریق حمایت خارجی به خصوص مداخله آمریکاست. اکنون "جان بولتون" مشاور امنیت ملی ترامپ دیگر حامی این سیاست، خواستار ورود گلدبرگ به حلقه شورای امنیت ملی آمریکا شده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نشریه "نشنال اینترست" با انتشار گزارشی درباره ورود قریب الوقوع گلدبرگ به شورای امنیت ملی امریکا، می‌نویسد: "مارک دوبوویتز" رییس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها روز دوشنبه در توئیتی این موضوع را تایید کرد و گفت که خوشحال است گلدبرگ به شورای امنیت ملی امریکا می‌پیوندد تا فشار علیه ایران را به حداکثر آن افزایش دهد. کاخ سفید هنوز در این‌باره اظهارنظری نکرده است. این موضوع برای نخستین‌بار در سایت یهودی "جوئیش اینسایدر" مطرح شده بود. گلدبرگ پیشتر مشاور سیاستمدارانی از ایلیونز چون "مارک کرک" بوده است. او قرار است جزو تیم کاری بولتون و رییس مقابله با تسلیحات ایران در شورای امنیت ملی باشد". 

نشنال اینترست در ادامه می‌نویسد: "گلدبرگ پیشتر در جلسه‌ای در کنگره گفته بود که تغییر رژیم در ایران به یک گفتمان تبدیل شده است. او گفته بود باید سیاست ریگان در قبال شوروی را این بار در قبال ایران در پیش گرفت". 

یک ضدایرانی دیگر در آستانه پیوستن به کابینه ترامپ

"نشنال اینترست" در ادامه می‌نویسد: "دولت ترامپ مدعی است که سیاست امریکا تغییر رفتار ایران و نه تغییر نظام سیاسی در آن کشور است. با این حال، اکثر اطرافیان ترامپ از جمله "رودی جولیانی" افرادی هستند که اسسا خواستار تغییر نظام سیاسی در ایران هستند. برای بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که اساسا اندیشکده‌ای با تمرکز بر ایران است، انتصاب گلدبرگ کودتایی دیگر و موفقیتی تازه برای آن نهاد است". 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین