کد خبر: ۵۶۷۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۴

انتقال ۱ تریلیون دلار دارایی از انگلیس به کشورهای اروپایی

شرکت‌های ارایه دهنده خدمات مالی به دلیل بریگزیت ناچار شده‌اند ۲۰۰۰ کارمند اروپایی جدید را استخدام کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
مرکز مشاوره ای وای در گزارشی اعلام کرد به دلیل تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، حدود ۸۰۰ میلیارد پوند در حال انتقال از انگلیس به قطب های مالی دیگر اتحادیه است. انگلیس که در ماه مارس سال جاری اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد در تلاش است تا به توافقی برای حفظ روابط مالی خود با اتحادیه اروپا دست یابد. قرار است مجلس انگلیس هفته آینده طرح ترزا می، نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا را به رای بگذارد و با توجه به نزدیک بودن آرای نمایندگان موافق و مخالف این طرح، هنوز مشخص نیست که این طرح به تصویب مجلس انگلیس برسد یا خیر.

به گزارش سی ان بی سی، عمر علی، کارشناس مسایل اقتصادی انگلیس گفت: هر چه بیشتر به مهلت قانونی بریگزیت در مارس ۲۰۱۹ نزدیک تر می‌شویم، دارایی‌های بیشتری به خارج از کشور منتقل می شود و نیروهای محلی بیشتری جای کارکنان خارجی را می‌گیرند.

موسسه ای‌وای با بررسی شرایط ۲۲۲ موسسه مالی انگلیسی از زمان رفراندوم سال ۲۰۱۶ برای ترک اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده است که دست کم ۸۰ موسسه دارایی های خود را به خارج انگلیس منتقل کرده اند و یا در حال برنامه ریزی برای این کار هستند. این موسسه حجم این دارایی ها را ۸۰۰ میلیارد پوند یا ۱ تریلیون دلار برآورد کرده است. به نظر می‌رسد مقصد اصلی این سرمایه ها در اتحادیه اروپا، شهر فرانکفورت در آلمان خواهد بود که قطب مالی آلمان و میزبان بانک مرکزی اتحادیه اروپا به شمار می رود.

پیش بینی می شود به دلیل بریگزیت ده ها هزار فرصت شغلی از لندن به شهرهای دیگر اروپایی نظیر پاریس، فرانکفورت و لوکزامبورگ منتقل شود. بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده است بریگزیت منجر به نابودی ۴۰۰۰ فرصت شغلی در لندن خواهد شد. با این حال به نظر می رسد نگرانی از آینده نامطمین اقتصاد انگلیس پس از بریگزیت، شرکت های مالی را وادار کرده است هزینه جابجایی مقر و نیروهای خود را متقبل شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین