کد خبر: ۵۶۷۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
طنز

این عکس مهندس ضرغامی چند تا لایک داره؟

بعد از فیلتر شدن تلگرام، کشور ما تبدیل شد به قطب اول فیلترشکن دنیا. همین الان یک عالمه خانواده هستند که از طریق فروش وی‌پی‌ان ارتزاق می‌کنند. اگر اینستاگرام هم فیلتر شود، بازار رقابتی‌تر شده و شور و نشاط به اقتصاد کشور بازمی‌گردد.
آفتاب‌‌نیوز :
«یکی از موضوعات داغ این روزها در فضای مجازی، موضوع فیلتر شدن اینستاگرام است. یعنی طرف به هزار زور و زحمت فیلترشکنش را روشن می‌کند و می‌آید در تلگرام و توئیتر تا بگوید: «اینستاگرام باید فیلتر بشه!» در مقابل عده دیگری هستند که می‌گویند مردم در اینستاگرام کسب و کار راه انداخته‌اند و فیلتر شدنش باعث می‌شود که تعداد زیادی از نان خوردن بیفتند. البته فیلترینگ در کشور ما مثل همان جریان «بوی نامطبوع تهران» است؛ همه نظرشان را در مورد آن می‌گویند و هیچ نهادی هم آن را گردن نمی‌گیرد ولی از نظر ما فیلتر شدن این شبکه اجتماعی نه فقط باعث رکود اقتصادی نمی‌شود، بلکه کلی هم شغل جدید ایجاد می‌کند. به‌ عنوان مثال، بعد از فیلتر شدن تلگرام، کشور ما تبدیل شد به قطب اول فیلترشکن دنیا. همین الان یک عالمه خانواده هستند که از طریق فروش وی‌پی‌ان ارتزاق می‌کنند. اگر اینستاگرام هم فیلتر شود، بازار رقابتی‌تر شده و شور و نشاط به اقتصاد کشور بازمی‌گردد.

از طرف دیگر با فیلتر شدن اینستاگرام به نیروهای توانمند داخلی نیز بیشتر توجه می‌شود و آنها به تکاپو خواهند افتاد تا نمونه داخلی آن را بسازند. تجربه نشان داده که شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی همیشه موفق عمل کرده‌اند. حالا ممکن است نتوانسته باشند مخاطب جذب کنند ولی حداقلش این است که دست به وام‌گیری‌شان خیلی خوب است. این وسط چهار تا نیروی توانمند داخلی هم (که از قضا ممکن است ژن خوبی داشته باشند) بتوانند چند میلیارد وام به جیب بزنند، ما خوشحال می‌شویم. به هر حال پولش تو جیب جوانان خودمان می‌رود نه اجنبی‌ها.

تمام این موارد را که کنار بگذاریم، با فیلتر شدن اینستاگرام کسب‌وکارهای دیگر نیز به‌صورت غیر مستقیم رونق خواهند گرفت. مثلاً خیلی از خانواده‌ها بعد از این اتفاق مجبور می‌شوند به مشاوران مراجعه کنند تا ببینند برای تربیت فرزندان‌شان باید چه خاکی برسرشان بریزند. به هرحال وقتی فیلترشکن روی تلفن همراه روشن باشد، بچه می‌تواند به هر سایتی که خواست سر بزند و پشت پرده «لک‌لک‌ها» را ببیند. خانواده‌ها هم که بلد نیستند چطور باید مسأله را برای فرزندان‌شان باز کنند مجبور می‌شوند بروند پیش مشاور.

البته هر کاری نیاز به هزینه و زیرساخت مناسب دارد، برای همین ما پیشنهاد می‌کنیم در فاصله زمانی فیلتر شدن این اپلیکیشن و ایجاد شبکه جایگزین، از سنت‌های‌مان استفاده کنیم. مثلاً بیاییم مثل قدیم‌ها عکس‌ها و نقاشی‌های‌مان را برای عمو قناد بفرستیم تا او در رسانه ملی پخش کند و بگوید «این عکس رو عزت از تهران فرستاده و زیرش نوشته همین الان یهویی، عکسِ مهندس ضرغامی چند تا لایک داره؟!»

منبع: ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین