کد خبر: ۵۶۸۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶

هواگرد غول‌پیکر مسافربری زمین‌گیر شد+عکس

این پرنده مسافربری غول‌پیکر، با هزینه ساخت ۳۲ میلیون پوند و با نام "ایرلندر ۱۰" ترکیبی است از هواپیما و بالن.
آفتاب‌‌نیوز : طولانی‌ترین هواگرد مسافربری جهان که حدود ۹۱ متر طول دارد، برای همیشه زمین‌گیر شد تا طراحان برای ساخت یک مدل جدید این هواگرد گازی دست به کار شوند.

این پرنده مسافربری غول‌پیکر، با هزینه ساخت ۳۲ میلیون پوند و با نام "ایرلندر ۱۰" ترکیبی است از هواپیما و بالن.

ایرلندر از سال ۲۰۱۶ شش پرواز آزمایشی‌ انجام داد تا این که در ماه نوامبر ۲۰۱۷ سقوط کرد.

شرکت "هایبرد ایر ویکل" که در شهر بدفورد بریتانیا مستقر است، اعلام کرد که مجوز ساخت یک نمونه جدید این پرنده عظیم را دریافت کرده است.

این شرکت امیدوار است که مدل جدید را در اوایل سال ۲۰۲۰ به پرواز در بیاورد.

استفان مک‌گلن مدیر اجرایی شرکت سازنده گفت: "هدف اصلی ما این است که اولین سری این پرنده را با استاندارد و مجوزهای لازم برای پرواز مسافران به نتیجه برسانیم".

آقای مک‌گلن در ادامه گفته است: "نمونه اولیه این بالن مسافربری اهداف اولیه‌اش را به عنوان اولین و بزرگترین پرنده مسافربری گازی برای ما برآورده کرد و اطلاعات فنی که ما نیاز داشتیم را در اختیار ما گذاشت تا بتوانیم از نمونه اولیه به تولید انبوه برسیم".

مدیر اجرایی هایبرد ایر ویکل تاکید که "با توجه به نتایج به دست آمده در گذشته، این شرکت دیگر تصمیم ندارد تا نسبت به پرواز مدل‌ آزمایشی این پرنده گازی دست بزند".

شرکت سازنده، برای نمونه اولیه این بالن که سقوط کرد مبلغ ۳۲ میلیون پوند از شرکت بیمه درخواست کرده که براساس آنچه که به سهامداران گفته شده این "بالاترین میزان ارزش" ایرلندر بوده است.

شرکت هایبرد ایر ویکل اعلام کرده که در حال حاضر نقشه‌های طراحی دومین بالن آنها توسط آژانس ایمنی هوانوردی اروپا مورد تایید قرار گرفته است.

با این اوصاف این شرکت در یک موقعیت ویژه برای تولید هرچه سریع‌تر این محصول قرار گرفته است.

شرکت سازنده اولین پرواز آزمایشی ایرلندر ۱۰ را از آشیانه قدیمی‌شان در فرودگاه کاردینگتون در اوت ۲۰۱۶ انجام داده بود.

در ماه ژوییه سال گذشته میلادی، شرکت سازنده اعلام کرد که پس از انجام و اتمام پروازهای آزمایشی این پرنده به مسافران امکان انجام "سفر لوکس" را خواهد داد.


منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین