کد خبر: ۵۶۸۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
کاووس حسن‌لی در پی درگذشت سلیم نیساری:

جهان حافظ‌شناسی وجودی نازنین را از دست داد

کاووس حسن‌لی در پی درگذشت سلیم نیساری گفت: جهان حافظ‌شناسی و جامعه‌ فرهنگی و ادبی کشور وجودی نازنین را از دست داد.
آفتاب‌‌نیوز : مدیر مرکز حافظ‌شناسی و استاد دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شادروان دکتر سلیم نیساری از  پویاترین، دقیق‌ترین و علمی‌ترین حافظ‌شناسان و حافظ‌پژوهان ما بودند. یکی از نام‌های روشن و شایسته‌ تحسین در کارنامه‌ حافظ‌پژوهی، نام سلیم نیساری است.

او در ادامه گفت: آثار گرانمایه‌ زنده‌یاد دکتر نیساری از استوارترین مراجع  حافظ‌شناسی است. کتاب‌هایی همچون: «غزل‌های حافظ» که بر اساس ۴۳ نسخه خطی قرن  نهم فراهم آمده بود، «دفتر دیگرسانی‌ها در غزل‌های حافظ»، «نسخه‌های خطّی قرن نهم حافظ»، «مقدمه‌ای بر تدوین غزل‌های حافظ» و همچنین «تصحیح دیوان حافظ بر اساس ۴۸ نسخه خطی از نسخه‌های سده‌ نهم)» نام نیک سلیم نیساری را به جاودانگی حافظ پیوند زده و او را همواره در ذهن و ضمیر حافظ‌پژوهان ما ماندگار کرده است.

حسنلی همچنین یادآور شد: مرکز حافظ‌شناسی افتخار دارد که ۱۰ سال پیش، در مهرماه سال ۱۳۸۷ به پاس تلاش‌های ستودنی شادروان نیساری در تصحیح غزل‌های حافظ و پژوهش‌های دقیق او در نسخه‌های کهن دیوان حافظ «نشان درجه‌ یک علمی» خود را به این استاد فرزانه اهدا کرده است.


جهان حافظ‌شناسی وجودی نازنین را از دست داد

او در ادامه بیان کرد: من بارها با استاد نیساری در پیوند با حافظ و دیگرسانی‌های دیوان حافظ گفت‌وگو کرده بودم. تعهد استاد نیساری در کار علمی و حرفه‌ای و نیز  تلاش‌های طاقت‌سوز و وفادارانه‌ او به متن و همچنین پرهیز همیشگی او در دخالت‌دادن ذوق شخصی در تصحیح متن دیوان حافظ، در عین  فروتنی و تواضع، واقعا مثال‌زدنی بود.

متن نشان درجه‌ یک علمی مرکز حافظ‌شناسی به شادروان سلیم نیساری به این شرح است:

«استاد گران مایه جناب آقای دکتر سلیم نیساری

تلاش­‌های ارزنده­‌ حضرت‌عالی در عرصه­‌ متن­­‌پژوهی و شناسایی و معرفی نسخه­‌های خطی دیوان حافظ، نام شما را به شایستگی و نیکی ماندگار کرده است.

مرکز حافظ­‌شناسی کوشش‌های ستودنی جناب­عالی را ارج می­‌نهد و با تقدیم "نشان درجه­ یک علمی حافظ‌شناسی" فعالیت‌های شما را پاس می‌دارد.

امید است در پناه لطف خداوند مهربان همواره تندرست و سربلند باشید.

کاووس حسن­‌لی، مدیر علمی­ پژوهشی مرکز حافظ شناسی، مهرماه ۱۳۸۷»

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین