کد خبر: ۵۶۹۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

خاک عربی در راه ایران/ خوزستان، نیمی باران، نیمی خاک/ بارش برف در محورهای چهارمحال و بختیاری/مه‌‌گرفتگی شدید در سمنان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی رگبار، رعد و برق، وزش باد و وقوع گرد و خاک در استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمد سبزه‌زاری» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در روز جاری به‌علت استقرار سامانه دوم بارشی، برای ساعاتی به ویژه در نیمه شرقی و شمال شرق وقوع رگبار، رعد و برق و بعضاً ریزش تگرگ و وزش باد شدید  پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین از اواسط وقت امروز، توده خاک عراقی موجب کاهش دید افقی در غرب و جنوب خوزستان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از امشب با شمالی شدن جریانات، افت محسوس دما مورد انتظار است. هم‌چنین برای فردا در برخی نقاط مه یا مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته آغاجاری و امیدیه با 24.4 و دهدز با 8.3 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای اهواز در این مدت نیز بین 18 تا 23 درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

خاک عربی در راه خوزستان

اداره‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی وقوع گرد و خاک در استان، اخطاریه‌ای صادر کرد.

در اخطاریه شماره 4 امروز (27 دی‌ماه) مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان آمده است: «بررسی تصاویر ماهواره‌ای گرد و خاک، نشان‌دهنده حرکت توده گرد و خاک از جنوب کشور عراق و همچنین بخش‌هایی از شمال کشور عربستان به سمت خوزستان است.

 نتیجه حرکت این توده‌ها کاهش شدید دید افقی و افزایش آلاینده گرد و خاک از اواسط وقت امروز، ابتدا در مناطق غربی و جنوب غربی و سپس دیگر مناطق، به ویژه نیمه جنوبی استان خواهد بود.»

بارش برف در همه محورهای چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون همه محورهای استان دارای بارش برف هستند.

«احمد جمشیدی» با اعلام این خبر، اظهار کرد: به همت تلاش دیشب راهداران استان بجز در محور گردنه چری، تردد در بقیه محورها برقرار و روان است.
 
وی افزود: از همه رانندگان درخواست می‌کنیم از تردد و سفرهای غیر ضروری در محورها به ویژه جاده‌های کوهستانی استان خودداری کنند.
 
جمشیدی از آمادگی ۴۰۰ نفر نیروی انسانی با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در قالب ۷۰ اکیپ خبر داد و خاطرنشان کرد: راهداران در بیش از ۳۸ راهدارخانه ثابت و ۴ راهدارخانه سیار استان در همه محورهای مواصلاتی مستقر هستند تا مردم در این ایام هیچ‌گونه مشکلی در رفت و آمد نداشته باشند.

مه‌‌گرفتگی شدید در محورهای شمالی استان سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان از مه گرفتگی غلیظ در محورهای شهمیرزاد فولادمحله و محور سمنان - فیروزکوه در استان سمنان خبر داد.

سرهنگ تقی کبیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: این مه‌گرفتگی در گردنه‌های فولاد محله و مناطق منتهی و پیرامونی روستای افتر در شهرستان سرخه بیشتر است.

وی با اشاره به دو طرفه بودن برخی مناطق این محورها از رانندگان وسائل نقلیه خواست در حین عبور از این محورها نکات ایمنی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه استان سمنان با اشاره به ابری بودن آسمان امروز استان و در پیش بودن تعطیلات آخر هفته تصریح کرد: از رانندگان در خواست می‌شود در صورت استفاده از محورهای استان و به خصوص محورهای شمالی و کوهستانی استان تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ممنوعیت‌های ترافیکی آخر هفته در جاده های این استان خاطرنشان کرد: علاوه بر محور اولنگ رامیان، از روز گذشته تا ساعت 6روز شنبه تردد هرگونه موتورسیکلت به استثنای موتورسیکلت‌های امدادی و انتظامی از محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی با بیان اینکه تردد در همه محورهای استان در حال جریان و عادی است افزود: براساس تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری و گزارش همکاران پلیس راه و راهداری ترافیک و رفت و آمد در همه محورهای این استان عادی است و مشکلی از این رو وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
یوسف عرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
از کی تاحالا خاک نژاد پیدا کرده؟ چرا دست از نژاد پرستی برنمیدارید ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین