کد خبر: ۵۶۹۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

باران و تندباد شدید عشایر اندیکا را زمین‌گیر کرد/ عشایر آرد ندارند تا نان بپزند+عکس

باران شدید و تند باد روزهای گذشته خسارت زیادی به عشایر درمحدوده سوسن، سرخاب و فرگه اندیکا وارد کرد و سبب بسته شدن راه‌های ارتباطی، از بین رفتن آذوقه و سرپناه عشایر این منطقه شده است.
آفتاب‌‌نیوز : باران شدید و تند باد روزهای گذشته خسارت زیادی به عشایر در محدوده سوسن، سرخاب و فرگه اندیکا وارد کرد و سبب بسته شدن راه‌های ارتباطی، از بین رفتن آذوقه و سرپناه عشایر این منطقه شده است.

بر اساس این گزارش، وسعت سیل در این منطقه در حدی بوده است که تردد به وسیله ماشین امکان پذیر نیست و فقط با هلی کوپتر می‌توان وارد منطقه سیل زده سوسن و سرخاب شد.


باران و تند باد شدید عشایر اندیکا را زمین گیر کرد/عشایر آرد ندارند تا نان بپزند+عکس

جهانبخش صالحی دهیار فراگه در رابطه با وضعیت فعلی عشایر می‌گوید: راه‌های ارتباطی کاملاً بسته نبود و تنها چند سنگ بزرگ که بر اثر تند باد وسط جاده آمده بود به وسیله لودری که فرماندار به منطقه ارسال کرد برداشته شد و جاده مشکلی ندارد.

از نبود آذوقه در بین عشایر خبر ندارم

وی در خصوص احتمال تلفات دام عشایر عنوان می‌کند: الان شرایط به آن صورت نگران کننده نیست که چنین اتفاقی بیفتتد.

دهیار با اظهار بی‌اطلاعی از نبود آذوقه در بین عشایر فراگه بیان می‌کند: در حال حاضر عشایر مشکلی ندارند امیدواریم این توده نیز بگذرد و اتفاق خاصی رخ ندهد.

اما شاپور صالح پور یکی از اهالی این منطقه در رابطه با وضعیت کنونی عشایر منطقه می‌گوید: در حال حاضر عشایر نمی‌دانند خود به خانه‌های قدیمی برگردند یا گوسفندان خود را به آنجا ببرند تا سیل آن‌ها را تلف نکند؛ گوسفندان علوفه ندارند قطعاً ادامه این وضعیت آن‌ها را تلف می‌کند.

عشایر آرد ندارند تا نان بپزند

وی می‌افزاید: جاده کاملاً خراب‌شده است؛ عشایر از دو هفته گذشته آرد ندارد که نان پخت کنند و آذوقه آن‌ها تمام‌شده است؛ تندباد شدید سبب پاره شدن چادر عشایر شده است؛ سرما به‌شدت آن‌ها را اذیت می‌کند؛ در شرایط فعلی هیچ امکاناتی نیز ندارند.

صالح پور عنوان می‌کند: اکنون محلی به نام سربازار در منطقه سوسن و سرخاب مانند جزیره شده که دورتادور آن را آب‌گرفته است، و تردد مردم سخت شده است؛ آب داخل خانه‌های روستای فراگه رفته و تا کنون کسی به کمک آن‌ها نیامده است؛ شدت باران سبب شده آب از سقف تمام خانه‌ها چکه کرده است.

در منطقه زائو داریم

آقای ورناصری یکی دیگر از اهالی منطقه است؛ وی می‌گوید: یکی از مأموران هلال‌احمر به ما گفت: «اگر خانه‌هایتان زیر باران باشد می‌شود به شما کنیم» مگر می‌شود خانه وزندگی‌مان را زیر باران بگذاریم تا مأموران هلال‌احمر وضعیت ما را تأیید کنند و به ما کمک کنند؟

وی می‌افزاید: گویا مردم عشایر برای مسؤولان منطقه ارزشی ندارند؛ جاده اکنون بسته است و چند زائو در منطقه است اگر اتفاقی برای آن‌ها بیفتد چه کسی پاسخ می‌دهد.

خبرنگار برای پیگیری موضوع از فرماندار و دهیار سوسن و سرخاب باوجود تماس‌های مکرر موفق به برقراری تماس نشده است؛ به گفته اهالی در این شرایط در این مناطق و مناطق بالادست آن‌ها ارتباط تلفنی قطع می‌شود.


منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین