آفتابنیوز : سرویس علم و فناوری- هتل ژاپنی که از کارمندان رباتیک استفاده می کرد مجبور شده نیمی از آنها را اخراج کند؛ زیرا به جای کمک کار بیشتری ایجاد میکردند.
به گزارش آفتابنیوز؛
روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" در اینباره مینویسد: " چندی پیش هتلی در
ژاپن رباتهای متعددی را به کار گرفت. این رباتها در قسمت رزروشن و خدمات
اتاق فعالیت میکردند. اما این هتل مجبور شده نیمی از کارمندان رباتیک خود
را اخراج کند. هتل رباتیک Henn na در ناگازاکی در ۲۰۱۵ میلادی افتتاح شد و
سال بعد به عنوان نخستین هتل با کارمندان رباتیک دنیا در گینس ثبت شد".
این
روزنامه مینویسد: "به دلیل شکایتهای متعدد کارمندان و مشتریان، این هتل
فقط نیمی از ۲۴۳ ربات خود را در حالت فعال نگه داشته است چرا که رباتها به
جای آنکه از حجم کار کارکنان انسانی بکاهند هرج و مرج ایجاد میکردند.
"تاکیوشی او" مدیر هتل در اینباره میگوید: "این رباتها محدودیتهایی
دارند. وضعیتی وجود دارد که نیازی به ربات نیست و گاهی اوقات رباتها فقط
مشتریان و کارکنان را عصبانی میکنند".