کد خبر: ۵۷۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۶

دیدار عبدالعزیز حکیم با رهبر انقلاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقام معظم رهبری روز دوشنبه در دیدار سید عبدالعزیز حكیم رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، روابط دو ملت ایران و عراق را بسیار مستحكم دانستند و تاكید كردند: پشتوانه‌ این روابط، ارتباطات دینی، فرهنگی و تاریخی دیرینه میان دو ملت و مرزهای طولانی دو كشور است و جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان حفظ تمامیت ارضی، امنیت، پیشرفت، توسعه و آبادانی عراق است. 

ایشان با اشاره به تلاش آمریكا برای خدشه وارد كردن به این روابط ریشه‌دار، افزودند: سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از دولت عراق است و مردم این كشور اعم از شیعه و سنی و كرد، تركمان و عرب باید هوشیاری، وحدت، انسجام و یكپارچگی خود را بیش از پیش حفظ كنند. 

آیت الله خامنه‌ای، تاكید كردند: اگر ملت و دولت عراق یكپارچگی و همكاری‌های خود را افزایش دهند دیگر بهانه‌ای برای حضور اشغالگران در عراق باقی نمی‌ماند و آنها باید از این كشور خارج شوند.

مقام معظم رهبری با ابراز تاسف از كشتار مردم بی‌گناه عراق اعم از شیعه و سنی، لزوم حمایت همه‌ گروه‌ها و جریان‌های عراقی از دولت  مالكی برای مقابله با ناامنی‌ها را یادآور شدند و خاطر نشان كردند: حضور اشغالگران در عراق یكی از علت‌های اصلی ناامنی در این كشور است.

آیت‌الله خامنه‌ای هم‌چنین با تجلیل از نقش مرجعیت در عراق، به نزدیك بودن سالگرد حادثه‌ ناگوار هتك حرمت مرقد مطهر دو امام بزرگوار در سامرا اشاره كردند و افزودند: این حادثه‌ی تلخ نباید به فراموشی سپرده شود. ضمن آن‌كه مجرم اصلی در این ماجرا آمریكا بود؛ زیرا تروریست‌ها در مقابل چشم نظامیان آمریكایی این اقدام توهین‌آمیز را مرتكب شدند.

در این دیدار سید عبدالعزیز حكیم رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق گزارشی از آخرین اوضاع و تحولات این كشور ارایه و از كمك‌های جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت عراق و نقش سازنده‌ی ایران قدردانی كرد و گفت: حضور بسیار پرشكوه و گسترده‌ی مردم عراق در عزاداری‌های دهه اول محرم و به‌ویژه مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا نشان از هوشیاری و حضور در صحنه مردم عراق دارد كه این حضور مردم پشتوانه‌ خوبی برای دولت این كشور است.

وی در تشریح اقدامات دولت مالكی برای مقابله با ناامنی‌ها گفت: دولت عراق با ارایه‌ی طرحی تلاش می‌كند با در دست گرفتن وظایف امنیتی و ایجاد ثبات، خدمات و تسهیلات گوناگون به مردم عراق ارایه كند تا مشكلات معیشتی مردم نیز به تدریج برطرف شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین