کد خبر: ۵۷۰۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

کرملین: مادورو هیچ کمک نظامی یا مالی از روسیه درخواست نکرده است

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که رئیس جمهور ونزوئلا در گفت‌وگوی تلفنی با پوتین هیچ درخواست کمک نظامی از مسکو نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از راشا تودی، کاخ کرملین با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور و نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد که در این گفت‌وگوی تلفنی مادورو هیچ درخواست کمک نظامی و مالی از پوتین نکرده است. 

«ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا روز پنج‌شنبه با رد درخواست‌ها برای پیوستن نظامیان این کشور به مخالفان دولت قانونی، بار دیگر به نیکلاس مادورو اعلام وفاداری کرد و گفت اقدامات مخالفان برای کنار زدن دولت، کودتاگونه است.

به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، پادرینو لوپز که به همراه فرماندهان ارتش ونزوئلا در برابر دوربین‌ها صحبت می‌کرد، در مورد اعلام موجودیت یک دولت خودخوانده به رهبری «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی این کشور، گفت: «یک دولت دو فاکتو موازی، جایگاه قانونی و حمایت مردمی ندارد.»

پوتین روز پنج‌شنبه در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ونزوئلا، از دولت قانونی کاراکاس حمایت کرد. 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی بر آمادگی روسیه برای همکاری با ونزوئلا «در سطوح مختلف» تأکید کرده است.

از روز چهارشنبه که خوان گوایدو با حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواند، مادورو بارها در مورد تبعات مداخله خارجی در امور ونزوئلا هشدار داده است.

علاوه بر روسیه، کشورهایی چون ایران، ترکیه، کوبا و سوریه هم بر لزوم احترام به نهادهای قانونی ونزوئلا تأکید کرده و هشدار داده‌اند که تلاش برای کودتا یا اقدام نظامی در ونزوئلا می‌تواند به بروز بحران در منطقه منجر شود.
فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین