کد خبر: ۵۷۰۹۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶

تجمع مخالفان FATF در قم+فیلم و عکس

تجمع در مخالفت با تصویب FATF و پالرمو بعد از اقامه نماز جمعه با سخنرانی حجت الاسلام ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مصلی قدس شهر قم برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
نمازگزاران جمعه قم پس از اقامه نماز در مصلی قدس قم در مخالفت با تصویب FATF و پالرمو تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش آفتاب‎نیوز، خبرگزاری مهر نوشت: در این تجمع اعتراضی که بعد از اقامه نماز جمعه برگزار شد حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد.



تجمع در مخالفت با FATF در قم+عکس

در این تجمع حاضرین با در دست داشتن پلاکادرهایی مخالفت خود را در خصوص این تعهدنامه‌های بین‌المللی که موجب مخدوش شدن استقلال کشور می‌شود را محکوم کردند.

تجمع کنندگان از مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای‌نگهبان خواستند تا در تصویب FATF و تبعات آن هوشیاری لازم را داشته باشند تا تجربه برجام تکرار نشود.

 «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر منافق» از جمله شعارهای تجمع کنندگان در مصلی قدس بود و از طرف دیگر آنان در خصوص مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز شعارهایی سر دادند و از مسئولان خواستند برای جلوگیری از گرانی‌های افسار گسیخته تلاش کنند.

نماینده مردم قم در مجلس در این‌ تجمع اظهار داشت: آنچه که در خصوص تبعات نپیوستن به FATF و پالرمو بیان می‌کنند صحت ندارد و پیوستن به این سازمان‌ها اختیاری است چرا که زیر نظر سازمان ملل نیستند اما اگر عضو آنها شدیم به سادگی نمی‌توانیم از آن خارج شویم در حالی که برخی از موافقان این تعهدنامه‌ها می‌گویند هر زمان که اراده کنیم می‌توانیم خارج شویم.

در پایان بیانیه تجمع کنندگان در ۷ بند به شرح ذیل قرآئت شد.

۱_ از بصیرت، شجاعت و روحیه انقلابی مراجع معظم تقلید و دغدغه مندی ایشان نسبت به مصالح نظام و معیشت مردم تقدیر نموده و حمایت می کنیم.

۲- مردم شهید پرور قم و حوزه های علمیه انقلابی دغدغه خود را پیگیری معیشت و دیانت مردم دانسته و به رئیس جمهور، دولت و مجلس  شورای اسلامی نسبت به عدم توجه به معیشت مردم  و سوء استفاده بدخواهان از وضعیت اقتصادی فعلی هشدار میدهیم.

۳- با دعوت همگان به عبرت گیری از عهد شکنی دشمن در عمل به برجام نافرجام، نامه هشت نفر از اعضای هیئت دولت خطاب به مقام معظم رهبری مد ظله العالی را عملیات فشار و خلاف قانون دانسته و قویا محکوم می‌کنیم.

۴- ما معتقدیم به برکت عمل به آیه شریفه « وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ » هیچ سایه جنگی کشور و ملت قهرمان ایران را تهدید نمی‌کند و ادعای کسانی را که می‌گویند پذیرش برجام باعث دور کردن سایه جنگ شده؛ فریب افکار عمومی و دروغ محض می‌دانیم.  

۵- قرار دادهای استعماری پالرمو و سی اف تی را با توجه به نظر شورای نگهبان، نامه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و مخالفت کمیسیون های تخصصی مجمع ؛خلاف شرع، خلاف قانون اساسی، سند بردگی ملت و ننگی ابدی دانسته و از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضاء محترم آن میخواهیم نگذارند ننگ تصویب آنها به نام ایشان در تاریخ ثبت شود.  

۶- از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام می خواهیم رای گیری در مورد این کنوانسیونهای استعماری، شفاف، علنی و مکتوب باشد تا مردم و تاریخ بهتر بتوانند در مورد خادمین و خائنین به ملت، قضاوت نمایند.

تجمع در مخالفت با FATF در قم+عکس

۷- اظهارات اخیر رئیس جمهور را عملیات روانی برای ردگم کردن و انحراف افکار عمومی  از تورم، گرانی و بی برنامگی دولت در مواجه با مشکلات میدانیم لذا از دولت و مجلس می خواهیم به جای پرداختن به این حواشی، با اطاعت از فرامین ولی امر مسلمین حضرت آیت اله العظمی امام خامنه ای دام ظله تمام توان خود را جهت رفع مشکلات معیشتی مردم بسیج نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین