کد خبر: ۵۷۱۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۱

تکلیف منی که هم به کی‌روش علاقه دارم هم برانکو، چیست؟

بازیکن اسبق پرسپولیس می‌گوید کاری که پروین می‌کند، پیشکسوت‎داری نیست، یتیم‏‌داری است.
آفتاب‌‌نیوز :
بهروز رهبری‌فرد چند روز قبل از طریق صفحه اینستاگرام خود انتقاد سرسختانه‌ای علیه کارلوس کی‌روش داشت، اما در گفت‌وگو با ما، مسائل دیگری را در این مورد مطرح کرد. البته در این گفت‌وگو سراغ سوژه‌های دیگری هم رفتیم که می‌خوانید.

چرا یک‌دفعه از کی‌روش انتقاد کردی؟

یکدفعه نبود، انتقاد بدی هم نکردم، فقط برایش نوشتم «آقای نسبتاً محترم!» و به او توصیه کردم راه برانکو را برود.

یعنی کی‌روش مربی کوچک‌تری از برانکو است؟

کی‌روش از نظر فنی بهترین مربی ممکن برای تیم ملی است، اما جای تعجب دارد کسی که فنی‌اش به این خوبی است، چرا از لحاظ اخلاقی این‌قدر داستان می‌سازد؟ مشکل او چیست؟ پرسپولیسی‌ها همان‌طور که کی‌روش را دوست دارند، برانکو را هم دوست دارند و نمی‌خواهند به مربی محبوب‌شان توهین شود. بحث من، اصلاً مسائل فنی نیست بلکه از نظر اخلاقی، کی‌روش را نقد می‌کنم. انصافاً الفاظی که او در مورد برانکو به کار می‌برد، اخلاقی نیست.

به نظرت کدام بهتر هستند؛ مربیان پرتغالی یا مربیان کروات؟

این همان چیزی است که برانکو و کی‌روش دوست دارند بر سر آن بجنگند، اما خوب بودن یک مربی ربطی به ملیتش ندارد. ممکن است یک مربی از اوگاندا بیاید و همه چیز را تغییر دهد. همه چیز به دانش و شخصیت مربیان بستگی دارد. این‌طور نیست که بگویند آلمانی‌ها، ایتالیایی‌ها یا از فلان کشور، بهترین مربیان دنیا هستند. زمان ما می‌گفتند آلمانی‌ها بهترین مربیان جهانند، اما من هم با زوبل کار کردم هم با گده؛ هیچ چیزی بارشان نبود! از کی‌روش شناخت دارم و در تیم ملی هم شاگرد برانکو بودم. الان به من بگویید تکلیف یک نفر مثل من که هم به کی‌روش علاقه دارد هم برانکو، چیست؟ من دلم می‌خواهد از هر دو نفر حمایت کنم، اما شرایط جوری است که فقط باید یک نفر را انتخاب کنم.

بالاخره چی شد؛ شما منتقد کی‌روش هستی یا موافقش؟

در فوتبال این مملکت، همیشه آدم‌ها شمشیر بسته‌اند و تا یک اتفاقی می‌افتد، شمشیرها از غلاف درمی آید. من می‌گویم کی‌روش به لحاظ فنی بهترین مربی حاضر در ایران است، اما او را از لحاظ اخلاقی اصلاً تأیید نمی‌کنم. تیم ملی، پرسپولیس، استقلال، مربیان و همه به آرامش احتیاج دارند. درست نیست بعد از هر برد، کی‌روش علیه همه صحبت کند. از طرفی، این را یادتان نرود همه اهالی فوتبال در ایران، آدم‌های حسودی هستند! آن‌ها به خاطر همین حسادت هاست که از کی‌روش انتقاد می‌کنند ولی اگر حرف من غیرمنطقی است، بگویید.

به نظرت اگر کی‌روش را اخراج کنند، مربی بزرگ‌تری جانشینش می‌شود؟

این چه حرف‌هایی است که می‌زنند؟ شما مربی بزرگ‌تر از کی‌روش که به درد تیم ملی بخورد، سراغ دارید؟ بهتر از کی‌روش یعنی مورینیو، گواردیولا و یورگن کلوپ. جان توشاک با آن کارنامه به تراکتورسازی آمد، چه شد؟ بگذاریم کی‌روش کارش را بکند، اما چارچوب کاری‌اش را عوض کنیم. او فقط تیم را مهیا کند و حق پرخاشگری نداشته باشد. همه می‌گویند تقصیر فدراسیون است که این مسائل پیش می‌آید، اما فدراسیون چه کاره است؟ این آقا باید خودش را هنگام عصبانیت کنترل کند. به خدا بهتر از کی‌روش برای تیم ملی نداریم، احتمالاً دوستان با مورینیو تمام کرده‌اند که دنبال اخراج کی‌روش هستند، اما او باید کنترل شود. با کی‌روش، راحت می‌نشینیم پای تلویزیون و برد تیم ملی را می‌بینیم. چه کسی می‌تواند تا این حد، تیم ملی را قوی کند.

تیم ملی می‌تواند قهرمان آسیا شود؟

من همه بازی‌ها را دیدم و به نظرم هیچ تیمی نمی‌تواند ما را نگران کند. اگر خودمان این دعواها را کنار بگذاریم، قهرمان می‌شویم. ژاپن و کره و استرالیا اصلاً خوب نبودند، اما ما یک تیم بانشاط و قبراق داریم.

رهبری‌فرد در این مصاحبه از خارجی جدید پرسپولیس و اختلافات با علی پروین هم گفت که مشروح آن را می‌توانید اینجا بخوانید.

منبع: روزنامه خبرورزشی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین