کد خبر: ۵۷۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

۵ پرده از ۸ سال حضور کی‌روش در ایران

فاکس اسپورت ۵ نکته برجسته از هشت سال حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران را مطرح کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در بازی برابر ژاپن ۱۰۰ حضور خود را روی نیمکت مربیگری این تیم تجربه خواهد کرد. او در سال ۲۰۱۱ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد و توانسته است افتخارات خوبی با ایران داشته باشد و با مشکلات زیادی از جمله بازی نکردن تیم‌های بزرگ برابر ایران، کمبود بودجه و درگیری با باشگاه‌ها روبرو بوده.

شاید از دور گمان برده شود که او کار راحتی در تیم ملی ایران داشته ولی این طور نبوده و او با مشکلات زیادی در تیم ملی فوتبال ایران روبه‌رو بوده و یکی از سخت‌ترین شغل‌های جهان را داشته است. در زیر به ۵ نکته برجسته از ۸ سال حضور کی‌روش در تیم ملی ایران می‌پردازیم:

۱- بازگرداندن ایران به جمع بزرگان

ایران بعد از ناکامی در رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا و عملکرد ضعیف در جام ملت‌های ۲۰۱۱، روی به کارلوس کی‌روشی آورد که از سوی فدراسیون فوتبال پرتغال برکنار شده بود و هر چند سابقه دستیاری سر آلکس فرگوسن را در کارنامه داشت ولی موفقیت‌های شخصی زیادی در مربیگری نداشت. با این حال کارلوس کی‌روش موفق شد تیم ایران را سرگروه کند و با این تیم به جام جهانی راه یابد و سومین صعود به جام جهانی را بعد از پرتغال و آفریقای جنوبی ثبت کند.

۲- ناکامی در جام ملت‌های ۲۰۱۵

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۵ برابر عراق در دیداری مهیج به میدان رفت ولی در نهایت در ضربات پنالتی شکست خورد و به این ترتیب ایران نتوانست به قهرمانی در جام ملت‌ها دست یابد و ناکامی‌های این تیم ادامه داشت. قرارداد کی روش قبل از این رقابت‌ها تا جام جهانی روسیه تمدید شده بود. ایران البته در دیدار برابر عراق در دقایق زیادی از بازی با یک بازیکن کم‌تر بازی کرد.

۳- خیلی نزدیک اما…

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه توانست به برتری برسد و در نهایت با ۴ امتیاز نتوانست از گروه خود به مرحله بعد رقابت‌ها برسد. برتری ایران در بازی برابر مراکش، دومین برد تاریخ ایران در جام جهانی بود.

۴- مسیر آن‌ها در رسیدن به تیم نخست آسیا

اولین بازی کی‌روش در تیم ملی ایران برتری یک بر صفر برابر ماداگاسکار و آخرین آن تاکنون برتری ۳ بر صفر برابر چین بوده است. بین این دو بازی کی‌روش توانسته است به ۶۶ برد، ۲۷ تساوی و ۱۲ باخت برسد. او هم‌چنین باسابقه‌ترین مربی در تاریخ تیم ملی ایران است. ایران در اکتبر ۲۰۱۳ توانسته است تیم اول آسیا در رده بندی فیفا باشد و از آن زمان تاکنون این جایگاه را حفظ کرده است.

۵- مسیر خوب در جام ملت‌های ۲۰۱۹

به گزارش ایسنا و به نقل از فاکس، تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌ها توانست با صعود از گروه خود به عنوان تیم نخست در مرحله حذفی عمان را با دو گل شکست دهد. ملی‌پوشان ایرانی در دیدار بعدی توانست چین را با ۳ گل شکست دهد و تاکنون بدون گل خورده توانسته است ۱۲ گل در این رقابت‌ها به ثمر برساند. ایران باید در نیمه نهایی برابر ژاپن بازی کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین