کد خبر: ۵۷۱۹۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

سرریز یک سد در اسدآباد

فرماندار اسدآباد از سرریز شدن سد تغذیه مصنوعی روستای خنداب اسدآباد خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
‌کریم حمیدوند در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اسدآباد فاقد هر گونه رودخانه طبیعی بوده و بیشتر از آب‌های منابع زیر زمینی استفاده می‌کند و در صورتی که بتوان در این شهرستان تعداد ۳ تا ۴ سد تغذیه مصنوعی دیگر احداث کرد امکان ذخیره سازی آب‌های روان بیشتر شده و از اتلاف و خروج آب‌های روان از شهرستان جلوگیری می‌شود.

وی ظرفیت ذخیره سد خاکی خنداب را ۴ میلیون متر مکعب برشمرد و افزود: سرریز شدن سد خاکی خنداب شهرستان موجب تغذیه سفره‌های زیرمینی خواهد بود.

حمیدوند با اشاره به وجود ۱۲ حلقه چاه تغذیه در شهرستان در راستای تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی تصریح کرد: اسدآباد در دو روز گذشته دارای ۵۵ میلیمتر بارش بوده و در این شهرستان در سال زراعی تاکنون ۳۶۷ میلیمتر بارندگی داشته ایم که نسبت به سال زراعی گذشته که ۲۰۰ میلیمتر بوده است، خوشبختانه با افزایش ۶۶ درصدی مواجه شده ایم.

وی با اشاره به سرریز شدن سد خاکی (تغذیه مصنوعی) روستای خنداب اسدآباد اظهار کرد: در صورتی که در پایین دست این سد خاکی سدی دیگر وجود داشت ذخیره سازی مجدد این آب قابل امکان بود.

حمیدوند در ادامه با بیان اینکه تراز آب شهرستان اسدآباد نسبت به سال قبل قابل قبول بوده تصریح کرد: انسداد چاه‌های غیر مجاز و اصلاح و تعدیل موجب بالا آمدن تراز آب شهرستان بوده و در صورت همکاری کشاورزان اگر پروانه‌هایی که دارای حفر و اصلاح و تعدیل هستند را انجام دهیم، وضعیت سفره‌های زیرزمینی شهرستان بهتر خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین