کد خبر: ۵۷۲۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

تکریم مشتری رمز موفقیت خودروسازان بزرگ

تکریم مشتری و پاسخگو بودن همواره از خصایص شاخص و راز پیشرفت صنعتگران بزرگ دنیا بوده و بی شک اقدام دو خودروساز بزرگ داخلی در جهت حمایت از حقوق حقه مصرف کنندگان و پاسخگویی در مقابل دستور وزیر صمت نشان از عزم جدی آنها در جهت پایان دادن به تمام بی اعتمادی ها و کدورت های چند ماهه اخیر می باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
در دنیای تجارت همواره کسانی موفق  هستند که بتوانند به درستی نیازهای مشتریان را شناسایی و با تامین به موقع،  بازار را تسخیر نمایند و در مسیر ناهموار رقابت پیروز میدان شوند. اصل مهمی که نباید در این عرصه فراموش کرد جلب رضایت و تکریم مشتریانی است که هر کدام به تنهایی می توانند مبلغ خوبی برای کالا و خدمات صنایع تولیدی باشند و چنانچه خدمات خوبی دریافت نکرده باشند می توانند به صورت بی رحمانه ای تجارت و بازار یک محصول را نابود نمایند، بی شک مدیران کارآمد و با تجربه ای که با دانش و علم روز مانوس هستند پله های طرقی را در بدترین شرایط می پیمایند و پرچم اقتدار خود را بر فراز قله های افتخار برافراشته نگاه می دارند.

با نگاهی گذرا به وضعیت صنعت خودروسازی داخلی، آنالیز اخبار و پیامدهای دردناک تحریم ها در کنار رکود اقتصادی در بازار ایران به نکته مهمی دست می یابیم و آن اینکه طی دو دهه گذشته چگونه صنعت خودروسازی ایران مورد بی مهری غیر منصفانه ای از جانب دولت ها و ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و با جلوگیری از افزایش منطقی قیمت خودروها و بی توجهی به فریادهای به حق خودروسازانی چون سایپا و ایرانخودرو  مانع از رشد و توسعه آنها شده اند.

افزایش بدهی خودروسازان به قطعه سازان داخلی، عدم تامین نقدینگی مورد نیاز در جهت تولید و توسعه، تحریم دولت های خارجی، افزایش سرسام آور نرخ ارز، تورم، خروج شرکای خارجی و ... موجب شده تا این بخش از صنعت در راستای پاسخ به تعهدات خود با بن بست روبرو و موجب بروز نارضایتی بی سابقه ای در میان مشتریانی شده است که طی نیم قرن وفاداری خود را به خودروسازان داخلی اثبات کرده اند.

تعهدات معوقه و ناخواسته خودروسازان به مشتریان و اعتراضات زنجیره ای و تخریب رسانه ای گسترده ای که این روزها از جانب افراد ناراضی در سطح جامعه بروز کرده، موجب شد تا وزیر جدید صنعت با وعده حمایت جدی از تولید کننده و خریدار، طی صدور دستوری از خودروسازان بخواهد که در اسرع وقت به مشکلات مشتریان رسیدگی و رضایت آنها را جلب کنند.

بی شک تکریم مشتری و  اعلام فراخوان عمومی روز شنبه 6 بهمن دو خودروساز بزرگ جاده مخصوص نشین و دعوت رسمی از خریداران ناراضی جهت رسیدگی و حصول نتیجه مشکلات آنها را می توان به یک عملیات انتحاری تشبیه کرد که با لبیک گفتن به درخواست نماینده دولت تدبیر و امید در راستای فروش تعهدات معوق خود به قیمت قبل! ضرر و زیان هنگفتی را نصیب سهامداران و سازمان متبوع خود کرده اند.

 تکریم مشتری و پاسخگو بودن همواره از خصایص شاخص و راز پیشرفت صنعتگران بزرگ دنیا بوده و بی شک اقدام دو خودروساز بزرگ داخلی در جهت حمایت از حقوق حقه مصرف کنندگان و پاسخگویی در مقابل دستور وزیر صمت نشان از عزم جدی آنها در جهت پایان دادن به تمام بی اعتمادی ها و کدورت های چند ماهه اخیر می باشد و باید امیدوار بود که در آینده ای نزدیک و با حمایت های دولت و مجلس از این حرکت جهادی و شایسته ایران خودرو _ سایپا شاهد رونق اقتصادی و توسعه محصول در این دو مجموعه بزرگ صنعتی باشیم.

 
یونس آقازاده

کارشناس صنعت خودرو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین