کد خبر: ۵۷۲۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶

واکنش‌های بین‌المللی به راه‌اندازی کانال ویژه تجارت اتحادیه اروپا با ایران

همزمان با راه‌اندازی کانال ویژه تجارت اتحادیه اروپا با ایران، مقامات کشورهای مختلف به این موضوع واکنش نشان دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک مقام روسیه‌ای در واکنش به راه‌اندازی کانال ویژه تجارت اتحادیه اروپا با ایران گفت مسکو فعالانه با کشورهای اروپایی برای اطمینان حاصل کردن از اجرای موفق مکانیزم تجارت با ایران همکاری خواهد کرد.

«میشائیل کلور برشتولد» سفیر آلمان در تهران نیز طی پیامی در توئیتر به زبان‌های انگلیسی و فارسی نوشت:«SPV خلق شد و INSTEX نام دارد و نشانگر ابزاری براى حمایت از مبادلات تجارى است و تجارت مشروع با ایران را تسهیل خواهد کرد.»

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس نیز گفت: ثبت کانال ویژه تجاری با ایران گام بزرگی است اما لازم است کارهای بیشتری انجام شود. سه کشور اروپایی با یکدیگر برای حل و فصل تمامی جنبه‌های فنی و حقوقی لازم جهت عملیاتی کردن این ابزار، همکاری می‌کنند. این اقدامات، همکاری با ایران برای راه‌اندازی ساختارهای متناظر را شامل می‌شوند.

یک دیپلمات اروپایی نیز به رویترز گفت: ابزار پشتیبان مبادلات تجاری (اینس‌تکس) تغییر محسوسی در اوضاع ایجاد نخواهد کرد، اما حامل یک پیام مهم سیاسی است که به ایران نشان دهیم مصمم به حفظ برجام هستیم. همچنین می‌خواهیم به ایالات متحده نشان دهیم ما علی‌رغم تحریم‌های فراسرزمینی آنها از منافعمان دفاع می‌کنیم.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین