کد خبر: ۵۷۲۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

روند صعودی طلا متوقف شد

قیمت طلا روز جمعه که ریسک پذیری سرمایه گذاران بهبود پیدا کرد و تقاضا برای خرید دارایی‌های مطمئن را محدود کرد، با کاهش روبرو شد با این حال این فلز ارزشمند همچنان در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی متوالی قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۳۱۷.۵۹ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۳ درصد کاهش، ۱۳۱۷.۸۰ دلار معامله شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد با شیء جین پینگ، همتای چینی خود دیدار خواهد کرد تا توافق تجاری جامعی را امضا کنند.

مایکل مک کارتی، استراتژیست بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: اگر واقعاً مذاکرات تجاری آمریکا و چین پیشرفت کند، ممکن است به روند صعودی طلا لطمه بزند زیرا دورنمای بهتر به معنای این است که روند افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا ادامه پیدا خواهد کرد.

بازارهای سهام جهانی نیز با امیدواری به توافق میان دو غول اقتصادی جهان، روند صعودی در پیش گرفتند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در ژانویه حدود سه درصد رشد قیمت داشته که ناشی از امیدواری به توقف روند افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا بود.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد روند افزایش نرخ‌های بهره را ثابت نگه خواهد شد و با اشاره به ابهاماتی که پیرامون دورنمای اقتصادی وجود دارد، خاطرنشان کرد در افزایش بیشتر هزینه‌های استقراض در سال جاری صبورانه عمل خواهد کرد.

بانک مرکزی آمریکا سال میلادی گذشته نرخ‌های بهره را چهار دور افزایش داد و اعلام کرد احتمالاً هزینه‌های استقراض دو مرتبه دیگر در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا خواهد کرد با این حال برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده‌اند که در رویکردشان برای افزایش نرخ‌های بهره صبورانه عمل خواهند کرد.

طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره سود می‌برد زیرا هزینه نگهداری این فلز کمتر شده و جذابیت سرمایه‌گذاری بیشتری پیدا می‌کند.

عامل دیگری که به نگرانی‌ها پیرامون کندی رشد اقتصادی افزوده است، فعالیت کارخانه‌ای در چین بوده که در ژانویه بیشترین میزان کاهش را در سه سال اخیر داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین سرمایه گذاران برای ارزیابی دورنمای اقتصادی آمریکا، منتظر انتشار آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی در ژانویه هستند که بعدازظهر روز جمعه منتشر خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و در ۱۳۴۵ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۸۱۵ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد سقوط کرد و ۱۵.۹۲ دلار معامله شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین