کد خبر: ۵۷۲۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

پیش‌بینی افزایش دمای آمریکا با پایان طوفان قطبی

با حرکت طوفان قطبی آمریکا پیش‌بینی‌ها حاکی از پایان سرمای کشنده‌ای است که تاکنون باعث کشته شدن دست‌کم ۲۱ تن در مناطقی از این کشور شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده اعلام کرده هوای بسیار سرد و بی‌سابقه که دما را در برخی از بخش‌های آمریکا به منفی ۴۹ درجه سانتی‌گراد رسانده بود، معتدل‌تر شده و از امروز (شنبه) به ۷ تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

سردترین دمای ثبت شده از سه‌شنبه، زمان ورود طوفان قطبی به آمریکا در شهر "کاتن" مینه‌سوتا بوده که در روز پنج‌شنبه به دمای منفی ۴۹ درجه سانتی‌گراد رسید.

پیش‌بینی شده این شرایط وخیم از امروز (شنبه) تغییر کرده و دمای هوای مناطق تحت تأثیر طوفان به بیشترین میزان خود یعنی دمای بین ۲ تا ۶ درجه سانتی‌گراد برسد.

با این حال معتدل شدن این شرایط بر وضعیت آبشار نیاگارا که دچار یخ‌زدگی شده، تأثیری نخواهد داشت.

طبق اعلام مقامات تاکنون دست‌کم ۲۱ نفر به دلیل شرایط وخیم آب و هوایی جان باخته‌اند که از این تعداد ۹ نفر در شیکاگو بوده‌اند.

هم‌چنین تنها در یکی از بیمارستان‌های شیکاگو ۵۰ نفر به دلیل سرمازدگی بستری شده‌اند که تعدادی از آن‌ها با خطر قطع دست یا پا روبه‌رو هستند.

یک متخصص سوانح سوختگی با وحشتناک خواندن این وضعیت اظهار کرد: سرمازدگی در این شرایط وخیم آب و هوایی می‌تواند در مدت زمان کوتاه ۳ تا ۱۰ دقیقه‌ای صورت بگیرد که به عوامل متعددی از جمله سن، میزان قرار گرفتن در معرض این هوا و دیگر عوامل مانند خیس بودن دستکش‌ها و جوراب‌ها یا حتی مصرف الکل بستگی دارد.

بنا بر گزارش اسکای نیوز، سرویس قطارهای شیکاگو نیز که از روز چهارشنبه خدمات خود را متوقف کرده بود از روز گذشته (جمعه) برنامه قطارهای خود را از سر گرفته است. هم‌چنین هزاران پرواز نیز در این مدت با تأخیر مواجه یا لغو شده‌اند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین