کد خبر: ۵۷۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۶

برخورد شدید چین با خانواده‌های دو فرزندی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- رضا رزمجو: مقامات رسمی چین می‌گویند که برنامه‌ای را در دست اجرا دارند تا از این پس علاوه بر افزایش جریمه‌های قانونی، اسامی خانواده‌‌های ثروتمندی که اقدام به زیر پا گذاشتن قانون محدودسازنده تک فرزندی در این کشور می‌‌نمایند را از طریق رسانه‌های عمومی اعلام و آنان را شرمسار سازد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، ژانگ ون‌بیائو رئیس کمیسیون «برنامه خانواده» در شرق چین روز پنجشنبه با اعلام این مطلب گفت: «مردم به خوبی می‌فهمند که برخی خانواده‌ها‌ آن‌قدر ثروتمند شده‌اند که توان پرداخت جریمه نقض قانون(تک‌فرزندی) را داشته باشند».وی با اشاره به اینکه این افراد ممکن است حتی بخواهند بیش از دو یا سه بچه به دنیا بیاورند گفت: «این رفتار باید متوقف شود».
 
به گزارش خبرگزاری شینهوا، جریمه نقض قانون تک‌فرزندی در مناطق مدرن شرق چین افزایش یافته و بنا به تشخیص قاضی تا 130 هزار دلار نیز می‌تواند تعیین شود. در حال حاضر دولت‌های ایالتی در مناطق مختلف چین از قوانین و روش‌های متفاوتی برای جریمه ناقضین قانون تک فرزندی استفاده می‌کنند، در برخی مناطق جریمه این تخلف بر اساس میزان درآمد خانواده تعیین می‌شود و یا اینکه زوج یا زوجین خاطی مشمول تنزل رتبه شغلی‌شان می‌گردند.

از سال 1970، قانونی در جمهوری خلق چین برای با هدف کنترل جمعیت به اجرا درآمد که به موجب آن خانواده های شهری از داشتن بیش از یک فرزند و خانواده های روستایی از داشتن بیش از دو فرزند منع شدند.

نتایج یک نظرسنجی دولتی که ماه گذشته در چین انجام شد نشان می‌داد که بیش از 60 درصد والدین خواستار داشتن حداقل دو فرزند در خانواده‌شان هستند. جمهوری خلق چین در حال 3/1 میلیارد نفر جمعیت دارد که معادل 20 درصد کل جمعیت کره زمین است. مطابق برنامه دولت، جمعیت چین تا پایان سال 2010 نباید از 36/1 میلیارد نفر بیشتر بوده و تا پایان سال 2020 نیزحداکثر باید به 45/1 میلیارد نفر برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین