کد خبر: ۵۷۲۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹

واکنش پارلمان عراق به اظهارات ترامپ علیه ایران

معاون رئیس پارلمان عراق امروز (یک شنبه) تهدید کرد که پارلمان عراق به توافق امنیتی با واشنگتن و حضور مستشاران و مربیان آمریکایی در عراق پایان خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان عراق در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تمدید حضور آمریکا در عراق با توجیه "تحت نظر داشتن ایران"عنوان داشت: آنچه که ترامپ گفته است، نقض فاحش حاکمیت و اراده ملی و نقض آشکار قانون اساسی عراق است که قید کرده است عراق خاستگاهی برای تعدی به هیچ کشوری نخواهد بود.

به گزارش روسیا الیوم، الکعبی خاطرنشان کرد: بار دیگر ترامپ عرف قانونی و قانون اساسی عراق را پس از بازدید پیشین خود از پایگاه عین الاسد زیر پا گذاشته است و امروز با اظهاراتی در تأکید ماندن نیروهای آمریکایی در داخل کشور ما برای تعدی به یک کشور همسایه، دست به اقدام تحریک آمیز دیگری زده است.

معاون رئیس پارلمان عراق خاطرنشان کرد، همگان این مسئولیت را دارند که هرچه سریع‌تر برای پایان دادن به حضور آمریکا و عدم اجازه برای اینکه عراق خاستگاهی برای تعدی یا تحت نظر قرار دادن هر کشوری شود، دست به کار شوند.

الکعبی تصریح کرد: پارلمان در دوره قانون گذاری آتی خود، پیش‌نویس قانونی جهت پایان دادن به توافق امنیتی با ایالات متحده و نیز پایان دادن به حضور مربیان و مستشاران نظامی آمریکا و خارجی‌ها در خاک عراق را بررسی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین