کد خبر: ۵۷۳۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

واکنش شدیداللحن «العبادی» به سخنان ترامپ درباره ایران

نخست وزیر سابق عراق واکنش شدیداللحنی به سخنان رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر و نخست وزیر سابق عراق در واکنش به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: استفاده از پایگاه های آمریکا علیه کشورهای همسایه عراق با قانون اساسی این کشور در تضاد است.

به گزارش المسله، وی در ادامه با رد کردن سخنان ترامپ افزود: سخن گفتن از چنین مسائلی در تضاد با توافقنامه های امضا شده میان عراق و آمریکا است چرا که بغداد تاکید دارد حضور آمریکا در عراق در چارچوب نیروهای ائتلاف بین‌المللی و در راستای حفظ حاکمیت این کشور صورت گیرد.

العبادی تصریح کرد: این سخنان، روابط میان عراق و کشورهای همسایه را پیچیده کرده و روابط عراق با آمریکا را در معرض بحران های غیر قابل پیش بینی قرار داده و حاکمیت و استقلال عراق را خدشه دار می کند. آمریکا باید در مواضع خود تجدید نظر کند. دولت عراق نیز نباید اجازه دهد از خاک این کشور علیه هیچ کشور همسایه ای استفاده شود.

ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس»، با بیان اینکه قصد ندارد نیروهای نظامی آمریکا را از عراق خارج کند، گفت: «ما برای ساخت این پایگاه [در عراق] هزینه هنگفتی کرده‌ایم. می‌خواهیم آن را حفظ کنیم. یکی از دلایلی که می‌خواهم این پایگاه را نگه دارم، این است که می‌خواهم کمی حواسمان به ایران هم باشد، چون ایران یک مشکل واقعی است».

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین