کد خبر: ۵۷۳۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

درخواست عفو بین‌الملل برای نامگذاری خیابان کنسولگری عربستان در استانبول به نام "خاشقجی"

دفتر عفو بین‌الملل در ترکیه از شهرداری منطقه "بشکیتاش" در استانبول خواست تا خیابان کنسولگری عربستان در استانبول را به نام جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی نامگذاری کند.
آفتاب‌‌نیوز :
در بیانیه عفو بین‌الملل از شهرداری منطقه "بشیکتاش" خواسته شده نام جمال خاشقجی را بر خیابان "اکاسیالی" که کنسولگری عربستان در استانبول در آن خیابان واقع شده، بگذارد.

در این بیانیه همچنین آمده است: به خاطر این که قتل وحشیانه خاشقجی در یاد همگان بماند و همچنین به خاطر برقراری عدالت در حق این منتقد سعودی درخواست تغییر نام خیابان "اکاسیالی" مطرح شد.

به گزارش پایگاه العربی الجدید، خیابان "اکاسیالی" که کنسولگری عربستان در آن واقع شده پس از کنفرانس مطبوعاتی سازمان عفو بین‌الملل و سازمان خبرنگاران بدون مرز در مقابل ساختمان این کنسولگری  قبلا به صورت نمادین نامش به خیابان جمال خاشقجی تغییر یافت.

جمال خاشقجی دوم اکتبر سال گذشته پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان متهم است که در جریان کشتن خشونت‌آمیز خاشقجی و ناپدید کردن جسد او قرار داشت و این کار با اطلاع و دستور او انجام شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین