کد خبر: ۵۷۳۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

واحد درسی "ذهن آگاهی" بزودی در مدارس انگلیس

دولت انگلیس اعلام کرد: به زودی دانش‌آموزان این کشور تحت آموزش تکنیک "ذهن آگاهی" یا "حضور در لحظه" (mindfulness) به عنوان یک واحد درسی جدید قرار می‌گیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
ریاضی، علوم و تاریخ از جمله دروسی هستند که در تمامی مدارس انگلیس آموزش داده می‌شوند اما طبق برنامه جدید دولت این کشور قرار است با افزوده شدن یک واحد درسی جدید، صدها دانش‌آموز در مدارس انگلیس تحت آموزش تکنیک حضور در لحظه قرار گیرند.

طبق این برنامه جدید در حدود ۳۷۰ مدرسه در انگلیس دانش‌آموزان آموزش‌های مربوط به حضور در لحظه را به عنوان بخشی از دوره تحصیلی‌شان فرا می‌گیرند تا به بهبود سلامت روان آنان کمک شود.

دولت انگلیس اعلام کرد: دانش‌آموزان با کمک کارشناسان سلامت روان با تکنیک‌های آرام‌سازی (relaxation)، تمرین تنفسی و دیگر روش‌ها آشنا می‌شوند تا به آنان کمک شود بتوانند احساسات خود را کنترل کنند. هدف از اجرای این برنامه مطالعه رویکردهایی است که در جهان به سرعت در حال تغییر، بهترین کارایی را برای جوانان دارد.

به گزارش نیویورک تایمز، این برنامه چند ماه پس از آن تدوین شد که مطالعه انجام شده در انگلیس نشان داد یک هشتم از کودکان و نوجوانان پنج تا ۱۹ ساله در این کشور دست‌کم از یک نوع اختلال روانی رنج می‌برند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین