کد خبر: ۵۷۳۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲

یکی از سران معارض سوریه به روسیه می‌رود

یکی از رهبران معارض سوریه که به دنبال اجرای طرح استقرار شبه نظامیان سوریه در شمال سوریه، به روسیه سفر می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
«احمد الجربا»، رهبر حزب سوری «الغد» برای دیدار با مقام‌های روسیه به مسکو سفر می‌کند.

روزنامه سعودی «ایلاف» سه‌شنبه (۱۶ بهمن) به نقل از منابعی آگاه نوشت که الجربا بنا به دعوت روسیه طی دو روز آینده در رأس هیأتی از شخصیت‌ها و رهبران جریان متبوع خود و نمایندگانی از شورای موسوم به «شورای عربی در الجزیره و الفرات» به  مسکو خواهد رفت.

منابع این روزنامه، دیدار جربا با روس‌ها را «مهم» خواندند و گفتند که این دیدار در راستای تلاش و همکاری وی با واشنگتن، اربیل در قالب اجرای طرح استقرار نزدیک به ۱۰ هزار شبه نظامی عربی و کردی در «منطقه امن» است. منطقه‌ای که ترکیه و آمریکا تلاش دارند آن را بین رود فرات و دجله واقع در شمال سوریه ایجاد کنند.

رهبر جریان معارض الغد قرار است طی این سفر با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و در مورد این طرح با او رایزنی کند.

ایلاف می‌نویسد همزمان با این سفر، گفت‌وگوهای روسی ترکی بعد از پیشنهاد اجرای توافق آدنا بین آنکارا و دمشق از سوی مسکو که گفته می‌شود جایگزینی برای طرح منطقه امن مذکور است، صورت می‌گیرد.

روزنامه الشرق الآوسط سعودی نیز به این سفر آتی اشاره کرد و نوشت که احمد الجربا برای اجرای طرح مورد نظر خود و با هدف پر کردن شکاف و تقسیم منافع طرف‌های مختلف منطقه‌ای، عربی و بین‌المللی، سفرهای دوره‌ای به ترکیه و منطقه کردستان عراق و شرق سوریه داشته است.

این هفته همچنین هیأتی از مخالفان دولت سوریه به ریاست «نصر الحریری» شنبه‌ شب با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق دیدار کرده است.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین