کد خبر: ۵۷۴۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

صالحی‌امیری: ‌رویکرد سیاسی نداریم/سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو شنبه معرفی می‌شود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هیچگاه در کمیته رویکرد سیاسی نخواهیم داشت و ورزش نباید جولانگاه سیاسی باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه نشست کمیسیون صلح و ورزش گفت: امروز یک نشست هم‌اندیشی در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی مطرح شد که از دوستان علمی و دانشگاهی هم دعوت کرده بودیم تا در این نشست حضور داشته باشند. این سلسله نشست‌ها را در سال ۹۸ به صورت گسترده خواهیم داشت تا به اهداف استراتژیکی که تعریف کرده‌ایم یعنی اجتماعی کردن ورزش برسیم.

وی افزود: حضور نخبگان کمک می‌کند بتوانیم راهکارهایی را به لحاظ عملیاتی پیدا کنیم. در سال ۹۸ با جلسات منسجم‌تر این نشست‌ها را خواهیم داشت. همه فدراسیون‌های ما در سال جدید نشست‌های ملی خواهند داشت و شما نتایج علمی و عملی را خواهید دید. این اتفاق در راستای اهداف بلندمدت ما است. ورزش بستری برای رسیدن به توسعه اجتماعی و فرهنگی است.

صالحی‌امیری در پاسخ به این سؤال که سیاسیون با چه رویکردی در این نشست هستند، تصریح کرد: هیچگاه در کمیته ملی المپیک رویکرد سیاسی نخواهیم داشت ورزش نباید جولانگاه سیاسی باشد. ورزش محیط اجتماعی، فرهنگی و تخصصی خودش است بنابراین از همه غیر از خط‌کشی‌های معمول استفاده خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سؤال که چرا تکلیف انتخابات برخی از فدراسیون‌ها هنوز مشخص نشده است، عنوان کرد: مدیریت ورزش به دنبال زمینه لازم برای برگزاری انتخابات است.

وی همچنین درباره اساسنامه کمیته ملی المپیک گفت: اساسنامه هم در هیأت اجرایی و هم مجمع تصویب شده که ما در حال ترجمه آن هستیم تا بعد به هیأت دولت و کمیته بین‌المللی المپیک برود.

صالحی امیری در پایان از انتخاب سرپرست کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ در نشست روز شنبه خبر داد.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین